چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 74007
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد

پیگیری طرح هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بهره گیری از فناوری‌های نوین در رسالت تبلیغی و تبیینی حوزه دارای اهمیت است، البته حوزه در این زمینه پیشگام بوده و یک طرح جدی با عنوان هوش مصنوعی و اجتهاد را در حوزه دنبال می‌کنیم.
پیگیری طرح هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه
پیگیری طرح هوش مصنوعی و اجتهاد در حوزه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار پاسخ ویژه ولایت فقیه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این که حضرت فاطمه(س) سرآمد زنان جهان شد، ریشه در شخصیت معرفتی و علمی این بانوی بزرگوار داشت.

وی ادامه داد: حوزه معرفتی ائمه معصومین(ع) اختصاصی به مدار متعارف تعلیم و تربیت و دنیوی ندارد، پایه رسالت و امامت، معرفت باطنی و قدسی است و به همین دلیل انسان‌ها نباید هیچ گاه از هدایت ائمه معصومین(ع) بی بهره باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: براساس روایات حضرت زهرا(س) نوعی وساطت در معرفت ائمه معصومین(ع) داشت، این بانوی بزرگوار نسبت به امامان معصوم علاوه بر مادری ظاهری از نوعی مادری معرفتی هم برخوردار بود.

آیت‌الله اعرافی انقلاب اسلامی ایران را پدیده ای بی سابقه در تاریخ شیعی دانست و تصریح کرد: شناخت پدیده انقلاب اهمیت زیادی دارد، انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای بزرگ از حوزه علمیه قم برخاست.

وی ادامه داد: در زمانی که یکی از سیاه ترین دیکتاتوری‌های جهان در حال شکل گرفتن بود، حوزه علمیه در قم تاسیس شد، این حوزه در 40 سالگی تاسیس خود، انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد و این انقلاب جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: انقلاب اسلامی دشمنان زیادی در جهان دارد و اکنون شاهد جنگ احزاب علیه این انقلاب هستیم، همه آمدند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و آن‌ها در این راستا برای متزلزل کردن بنیان معرفتی انقلاب از همه ابزار استفاده می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به رسالت‌های حوزویان اظهار کرد: یکی از این رسالت‌ها، حضور در سنگر پاسخ به شبهات و پرسش‌های جامعه است، رسالت تبلیغی و پاسخ مناسب به پرسش‌های مردم باید در اولویت حوزویان باشد.

وی ادامه داد: زمانی که حوزه در برابر شبهات قرار می‌گیرد، علاوه بر وظیفه پاسخگویی حکیمانه و دقیقه به سوالات مردم باید به دنبال بازسازی در رسالت اولیه خود باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: یکی از محورهای ترقی در حوزه این است که بتوانیم در مقابل هجوم سوالات و شبهات به دنبال بازسازی و تحول در دانش‌های پایه ای باشد.

آیت‌الله اعرافی مدیریت حوزه را مدافع سنت‌های علمی حوزه دانست و تصریح کرد:علاوه بر این به دنبال گسترش مرزهای دانش در حوزه هستیم، در این راستا درختواره دانش‌ها در حوزه در حال طراحی است.

وی ادامه داد: بهره گیری از فناوری‌های نوین در رسالت تبلیغی و تبیینی حوزه دارای اهمیت است، البته حوزه در این زمینه پیشگام بود، البته باز هم نیاز به اقدامات بزرگتر در این زمینه داریم و یک طرح جدید با عنوان هوش مصنوعی و اجتهاد را در حوزه دنبال می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امروز پرسش‌ها و شبهه‌ها دیگر منطقه ای و محله ای نیست و دایره مشترکات در این زمینه در نقاط مختلف جهان رو به گسترش است، البته باید از زبان‌ها و شیوه‌های مختلفی برای پاسخ به شبهات در نقاط مختلف استفاده شود، همچنین شبکه ای شدن برای پاسخگویی به شبهات اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqvnq.23nkvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما