پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 74046
منبع : خبرگزاری تسنیم

شناخت حضرت زهرا(س) سبب رسیدن به معرفت خداوند است

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه بدون شناخت اهل بیت(ع) شناخت خداوند امکان پذیر نیست گفت: با شناخت حضرت زهرا (س) می‌توانیم به خدا نزدیک شویم و هر چه شناخت ما از حضرت فاطمه(س) بیشتر باشد یک قدم به معرفت خدا نزدیک‌تر می‌شویم.
شناخت حضرت زهرا(س) سبب رسیدن به معرفت خداوند است
شناخت حضرت زهرا(س) سبب رسیدن به معرفت خداوند است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام جواد فاضل لنکرانی شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به جایگاه فاطمیه و لزوم ترویج آن اظهار داشت: افرادی که در زمینه احیای فاطمیه فعالیت می‌کنند اجر و پاداش الهی دارند.

وی افزود: شب شعر فاطمی رزق خداوند برای علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) است و جلسه شعرخوانی فاطمی یکی از جلسات با برکت است که مورد عنایت اهل بیت(ع) است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: شاعران آئینی که در زمینه اهل بیت(ع) شعرمی‌گویند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که اهل بیت(ع) با دل‌های آن‌ها چه کرده است که جامعه‌ای را به شعر خود در مصیبت قرار می‌دهند.

فاضل لنکرانی با اشاره به ارزش و اهمیت شعرخوانی برای معصومین(ع) بیان کرد: شاعران آئینی اشعاری که در زمینه اهل بیت(ع) می‌گویند ذخیره ای برای قیامت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) انسانی است که مانند ایشان در عالم وجود ندارد، افزود: روز قیامت حضرت زهرا(س) دوست‌داران خود را جدا می‌کنند و باید با حرکت در مسیر رضای الهی جزو دوست‌داران معصومین باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) نزد معصومین تصریح کرد: هر قدمی که برای حضرت زهرا(س) برداریم و هر اشکی که بریزیم روز قیامت محسوب می‌شود.

فاضل لنکرانی با اشاره به حضور مراجع و علما در دسته شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: این موضوع که مراجع بزرگ ما در سن 100 سالگی پیاده‌روی می‌کنند یعنی ای انسان حضرت زهرا(س) را بشناس.

وی با بیان اینکه بدون شناخت اهل بیت(ع) شناخت خداوند امکان پذیر نیست، افزود: با شناخت حضرت زهرا(س) می‌توانیم به خدا نزدیک شویم و هر چه شناخت ما از حضرت فاطمه(س) بیشتر باشد یک قدم به معرفت خدا نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه زیارت و فاطمیه برای افزایش توحید ما است، ادامه داد: کج اندیشان می‌گویند که این موضوع شرک است که علت این موضوع این است که این افراد اهل بیت(ع) را نشاختند.

فاضل لنکرانی با اشاره به حدیثی از اهل بیت(ع) بیان کرد: خداوند با غضب حضرت زهرا(س) غضب می‌کند، به برکت حضرت فاطمه(س) شیعیان ارزش و اهمیت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه فاطمیه ریشه اعتقادی و فکری دارد و موضوع احساسی نیست، افزود: هر چه برای اهل بیت(ع) عزاداری و سینه‌زنی کرده و اشک بریزیم بازهم کم است، بدون شناخت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) و اولاد آن‌ها امکان شناخت خداوند وجود ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: امام علی(ع) قسم خورد که ای زهرا شهادت تو مصیبتی است که تسلی ندارد، امیرالمؤمنین(ع) پس از شهادت حضرت فاطمه(س) آرام نداشت و شیعیان هم باید با تبعیت از این امام همام هیچ گاه آرام نداشته باشند.

فاضل لنکرانی بیان کرد: حضرت زهرا(س) به امیرالمؤمنین(ع) وصیت کرد که تابوتی برایم ساخته شود که اندام من مشخص نشود و راضی نیستم افرادی که به من ظلم کردند در مراسم تشیع جنازه‌ام حضور پیدا کنند و من را شبانه دفن کن.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiwn0.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما