شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 74105
منبع : خبرگزاری تسنیم

‌وهابیت ‌تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بسته‌ است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ‌یکی از آثار و برکات پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر شدن همدلی میان اهل تشیع و اهل تسنن است، گفت: ‌وهابیت ‌تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بسته‌ است.
‌وهابیت ‌تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بسته‌ است
‌وهابیت ‌تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بسته‌ است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «جمهوری اسلامی چهل سال خدمت صادقانه به خطه کردستان»، اظهار داشت: درگذشته تصور بشر این بود که علم و دین در یک محفل نمی‌گنجد و با آمدن دین، علم از بین می‌رود اما انقلاب ثابت کرد که علم در کنار دین کامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند حضرت فاطمه (س) را کوثر معرفی کرده و این هدیه بزرگی است که خداوند به بشریت عطا فرمود، خاطرنشان کرد: کوثر به معنای خیر کثیر مداوم است که بسیاری از مفسرین خیر کثیر را به فرزندان ایشان تعبیر کرده‌اند، همچنین انقلاب اسلامی نیز از برکات وجود حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان است.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: با آمدن انقلاب اسلامی دست مستشاران آمریکا و تمام اجانب از ایران کوتاه شده و بار دیگر ملت غیور ایران طعم شیرین آزادی را چشیدند.

وی تأکید کرد: مقایسه اقدامات قبل و بعد از انقلاب نشان می‌دهد که پس از انقلاب حدود 200 برابر پیشرفت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در ایران اتفاق افتاده که این تحولی بسیار عمیق به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیرات قابل‌تأمل انقلاب در سراسر دنیا تأکید کرد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، انسان‌های بسیاری را پرورش داد که نه‌تنها برای کشور، بلکه برای بشریت خدمات بسیار مؤثری انجام دادند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب، دو جبهه شرق و غرب در مورد دین اختلاف داشتند و عقیده آنان بر این بود که دین افیون جامعه است که انقلاب این دیدگاه را تغییر داد، انقلاب نه‌تنها در برابر تمدن‌های کهن و پوسیده ایستاد بلکه آن‌ها را در حد سقوط به چالش کشاند و مسیر تاریخ به‌صورت چشمگیری تغییر یافت.

وی اظهار داشت: انقلاب به کشورهای وابسته و تحت سلطه بیگانگان قدرتی داد که سبب شد هر آنچه برای بشر محدودشده و حقوق بشر را نادیده گرفته بود، از درجه اعتبار ساقط شود.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اقدامات اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی دشمنان علیه انقلاب تأکید کرد: پیش از انقلاب استان کردستان از داشتن اشتراکات آب، برق و گاز محروم بود اما توسعه انقلاب در این استان به حدی که امروز استان کردستان از جهت روستاهای گاز کشی شده رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد مردم کردستان مردم شریف اهل سنت هستند، افزود: وهابیت و گروهک تروریستی داعش تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به کار بستند اما به حول و قوه الهی با ایجاد همبستگی و همدلی میان اهل تشیع و اهل تسنن، تمام نقشه‌های پلید آنان نقش بر‌آب شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه جایگاه کردستان و هم‌جوار بودن این استان با تالاب‌های متصل به کشورهای اروپایی و ترکیه‌ افزود: امروز آرامش میان شیعه و سنی وجود دارد، همچنین با وجود شرایط سخت موجود در اقلیم کردستان و باوجود عربستان، آمریکا و اسرائیل در همسایگی این استان، این آرامش موهبتی الهی و ازجمله برکات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مذهب اهالی سنت شافعی در کردستان و نزدیکی دین و فرهنگ این قوم به عالم تشیع تصریح کرد: رسالت ما این است که وحدت را میان اقوام مختلف ایجاد کنیم زیرا تمام این قومیت‌ها اصالتی ایرانی و مذهب مسلمان دارند و طبق فرمایشات پیامبر اکرم (ص) مسلمانان با یکدیگر برادر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به برگزاری کنگره برای اقوام شافعی در استان کردستان، عراق و اندونزی گفت: برگزاری این کنگره سبب تقویت نظام تشیع و تحول اساسی در نگرش جهانیان به مذهب شیعه شد.

وی با تأکید بر تأسیس مرکز تخصصی امام های شافعی افزود: در سال 59 و به دستور امام خمینی (ره)، مرکز بزرگ اسلامی غربی کشور تأسیس شد که در این مرکز ائمه جماعات در مراکز استان‌ها منصوب‌ شده و ارائه خدمات دینی و فرهنگی به آنان به‌صورت اختصاصی موردبررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnq9u.ak9tz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما