شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 74121
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله فاضل لنکرانی: بزرگداشت فاطمیه برای افزایش توحید ماست

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: زیارت و بزرگداشت فاطمیه برای افزایش توحید ماست؛ کج اندیشان می‌گویند که این موضوع شرک است؛ این افراد اهل بیت(ع) را نشاختند.
بزرگداشت فاطمیه برای افزایش توحید ماست/ کج اندیشان، حضرت زهرا (س) را نشناخته اند
بزرگداشت فاطمیه برای افزایش توحید ماست/ کج اندیشان، حضرت زهرا (س) را نشناخته اند
به گزارش قم نیوز آیت‎الله جواد فاضل لنکرانی چهارشنبه شب در مراسم سوگواره شعر فاطمی «محبوبه خدا» که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: پاسداشت و حفظ شعائر این ایام دارای اجر و پاداش الهی است.

وی شب شعر فاطمی را رزق خداوند برای علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) دانست و افزود: جلسه شعرخوانی فاطمی یکی از جلسات با برکت است که مورد عنایت اهل بیت(ع) است.

آیت الله فاضل لنکرانی با ذکر این مطلب که شاعران آئینی اهل بیتی(ع) باید قدر این موهبت الهی را بدانند، بیان کرد: آنها باید به این مسأله توجه کنند که اهل بیت(ع) با دل‌های آن‌ها چه کرده است که جامعه‌ای را به شعر خود در مصیبت قرار می‌دهند.

وی گفت: ارزش و اهمیت شعرخوانی برای معصومین(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است؛ در همین راستا شاعران آئینی باید به این مساله توجه کنند که اشعار آنها در مدح و مصایب اهل بیت(ع) ذخیره الهی برای آنها محسوب می شود.

وی اظهارکرد: باید به این مساله توجه کرد که مانند حضرت زهرا(س) در عالم وجود ندارد؛ روز قیامت حضرت زهرا(س) دوست‌داران خود را جدا می‌کنند و باید با حرکت در مسیر رضای الهی جزو دوست‌داران معصومین باشیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآورشد: حضرت زهرا(س) جایگاه عظیمی نزد معصومین دارند و هر قدمی که برای حضرت زهرا(س) برداریم و هر اشکی که بریزیم روز قیامت محسوب می‌شود.

این استاد حوزه بیان کرد:  حضور مراجع عظام در دسته های عزاداری فاطمی نشانگر جایگاه پاسداشت فاطمیه است؛ این که مراجع بزرگ ما در سن 100 سالگی پیاده‌روی می‌کنند یعنی ای انسان ها حضرت زهرا(س) را بشناسید و در مسیر ایشان حرکت کنید.

وی تصریح کرد: قطعا شناخت خداوند بدون شناخت اهل بیت(ع) ممکن نیست؛ با شناخت حضرت زهرا(س) می‌توانیم به خدا نزدیک شویم و هر چه شناخت ما از حضرت فاطمه(س) بیشتر باشد، یک قدم به معرفت خدا نزدیک‌تر می‌شویم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد: زیارت و فاطمیه برای افزایش توحید ماست؛ کج اندیشان می‌گویند که این موضوع شرک است؛ چراکه این افراد اهل بیت(ع) را نشناختند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcezz8f.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما