يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 74145
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

بازگشت دوباره 20 واحد تولیدی راکد قم به چرخه فعالیت

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه احیای واحدهای راکد اولویت استان قم برای حفظ اشتغال است گفت: حدود 20 واحد راکد در استان دوباره به چرخه تولید برگشتند.
بازگشت دوباره 20 واحد تولیدی راکد قم به چرخه فعالیت
بازگشت دوباره 20 واحد تولیدی راکد قم به چرخه فعالیت
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی قم اظهار کرد: حفظ واحدهای تولیدی موجود اولویت استان است، البته باید خود تولیدکنندگان در این زمینه اراده داشته باشند، البته نمی‌توانیم از ایجاد واحدهای تولیدی در استان غافل شویم، به سرمایه گذاران پیشنهاد می‌کنیم که برای احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده استان قم وارد شوند.

وی ادامه داد: نزدیک به 500 واحد تولیدی راکد در استان قم داریم، مجوز بهره برداری واحدهای که تولیدکننده اراده بر تولید ندارد، را باطل می‌کنیم. امسال حدود 20 واحد راکد در استان دوباره به چرخه تولید برگشتند، احیای واحدهای راکد اولویت استان قم برای حفظ اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال تاکنون حدود 270 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان به واحدهای تولیدی قم در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد، این عدد تا پایان سال جاری رشد زیادی خواهد داشت و پرداخت تسهیلات این طرح در سال آینده ادامه دارد.

سیجانی ادامه داد: اگر خوشه‌های تولیدی استان قم تکمیل شوند، شاهد افزایش صادرات استان خواهیم بود، بسیاری از کالاهای تولیدی قم از استان‌های دیگر صادر می‌شوند و آمار صادرات استان بیش از رقم‌ رسمی اعلام شده توسط گمرک قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: صنعت چوب و مبلمان جزو صنایع بومی استان است و برای ایجاد صنایع تکمیلی این صنعت در قم تلاش می‌کنیم، همچنین برای ایجاد شهرک ویژه سوهان در استان برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف صادرات استان قم در سال جاری صادرات 250 میلیون دلار بود که تاکنون بیش از 70 درصد آن محقق شد و پیش بینی می کنیم که این هدف در سال 1397 محقق شود، به دنبال ایجاد بازارهای صادراتی جدید برای بخش تولید استان قم هستیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcam6n0.49nyy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما