سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 74252
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست بانک رفاه کارگران استان قم مطرح کرد

مشارکت بانک رفاه در بهبود خدمات بخش درمان قم

قم نيوز : سرپرست بانک رفاه کارگران استان قم گفت: این بانک در استان در تکمیل بیمارستان فرقانی با 50 میلیارد تومان تسهیلات و احداث کارخانه تولید دستمال کاغذ تاشو با 12 میلیارد تومان تسهیلات مشارکت داشته است.
مشارکت بانک رفاه در بهبود خدمات بخش درمان قم/ کمرنگ شدن فرهنگ قرض الحسنه طی سال‌های اخیر
مشارکت بانک رفاه در بهبود خدمات بخش درمان قم/ کمرنگ شدن فرهنگ قرض الحسنه طی سال‌های اخیر
به گزارش قم نیوز ابراهیم اسکندری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به سابقه بانک رفاه کارگران اظهار کرد: این بانک در سال 39 با سرمایه کارگری تاسیس شد، سرمایه بانک تا سال 89 حدود 100 میلیارد تومان بود، اما از آن زمان تاکنون سرمایه بانک 26 برابر شد و به دنبال رسیدن به سرمایه هشت هزار میلیارد تومانی در بانک رفاه در سال آینده هستیم.

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران به عنوان یک بانک خصوصی تجاری ثبت شده است و هر سال بین 25 هزار تا 35 هزار میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد، بانک به دنبال همراهی با دولت برای حفظ اشتغال است.

سرپرست بانک رفاه کارگران استان قم افزود: در این بانک به دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ارائه خدمات می‌دهیم.

اسکندری تعداد شعبات بانک رفاه کارگران استان قم را 10 شعبه دانست و تصریح کرد: این بانک 121 نفر پرسنل دارد و مددجویان سازمان‌ تامین اجماعی و مددجویان سازمان بهزیستی از طریق بانک تسهیلات دریافت می‌کنند، تسهیلات بانک رفاه کارگران در استان قم در طی سه سال گذشته حدود 350 میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: بانک رفاه کارگران در استان قم در تکمیل بیمارستان فرقانی با 50 میلیارد تومان تسهیلات و احداث کارخانه تولید دستمال کاغذ تاشو با 12 میلیارد تومان تسهیلات مشارکت داشته است.

سرپرست بانک رفاه کارگران استان قم افزود: این بانک طرح کرامت را برای مستمری بگیران در نظر گرفته است که با سپرده گذاری این افراد در بانک، تسهیلات به آن‌ها با سودی حتی کمتر از نرخ بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

اسکندری با اشاره به منابع بانکی استان قم اظهار کرد: در سه سال اخیر به دلیل این که بانک رفاه کارگران بانک سلامت شده است، بخشی از منابع استان‌ها در اختیار مرکز برای پرداخت تسهیلات به بخش درمان قرار می‌گیرد. 50 درصد از منابع بانک رفاه کارگران استان قم در خود استان هزینه می‌شود و برای صرف منابع در خود قم تا 80 درصد کل منابع استان محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: فرهنگ قرض الحسنه طی سال‌های اخیر در کشورمان کمرنگ شد، بانک به عنوان قلب عمل می‌کند و زمانی که منابع گران قیمت وارد بانک شود، تسهیلات بانکی هم گران تمام خواهد شد، اکنون مکلف هستیم که منابع قرض الحسنه در خود سرفصل‌های قرض الحسنه هزینه شود.

سرپرست بانک رفاه کارگران استان قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 30 درصد از منابع قرض الحسنه ای این بانک کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj88ea.uqexizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما