پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : 74823
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاهیان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند

قم نيوز : رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، دانشگاهیان هستند گفت: مطالبه از جوانان در بخش‌های مختلف این بیانیه به چشم می خورد.
دانشگاهیان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند
دانشگاهیان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مصطفی رستمی ظهر امروز در همایش سلامت معنوی در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به تعریف قرآن از حیات اظهار کرد: موجوداتی همچون شهدا که در ظاهر حیات ندارند، در قرآن حی شمرده می‌شوند، ولی در مقابل برخی از موجوداتی که در ظاهر زنده هستند، قرآن آن‌ها را مرده می‌شمارد.

وی ادامه داد: جامعه ای از نظر قرآن زنده است که حیات طیبه دارد، براساس آیات این کتاب آسمانی، جامعه ای که اهل ایمان و عمل صالح باشد، به حیات طیبه می‌رسد و چنین جامعه ای برخوردار از سلامت معنوی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: قرآن امر به معروف و نهی از منکر را نشانه سالم بودن یک جامعه می‌داند تا با عوامل مخل سلامت در جامعه برخورد شود، براساس این کتاب آسمانی، بهترین امت آن امتی است که امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهد.

رستمی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: براساس روایات تمام عبادات از جمله نماز و روزه در مقابل این فریضه همچون قطره ای در برابر دریا است، چون امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت معنوی یک جامعه است.

وی ادامه داد: محیط دانشگاهی جریان ساز است و بر روی محیط‌های دیگر تاثیر می‌گذارد، دانشگاهی که سلامت معنوی در آن نهادینه باشد، برای تمام مولفه‌های سلامت معنوی برنامه دارد، یک نهاد دینی در دانشگاه بدون مشارکت اساتید و دانشجویان نمی‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: اعتقاد دارم که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، دانشگاهیان هستند، ایشان مطالبه از جوانان را در بخش‌های مختلف این بیانیه داشتند، توجه به اخلاق و معنویت جزو توصیه‌های اصلی مقام معظم رهبری به جوانان است و ایشان نیاز اصلی جامعه را اخلاق و معنویت می‌دانند.

رستمی با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان در این بیانیه، وظایفی را برای مدیران بیان می‌کنند، اما این مساله نافی وظایف اقشار دیگر نیست، رفتار اخلاقی و معنوی از طرف مدیران و اساتید می‌تواند به نهادینه کردن مساله سلامت معنوی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: دشمن در تهاجم فرهنگی نوع سبک زندگی جوانان، دانشگاهیان و اقشار مختلف را هدف گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: باید برای سلامت معنوی دانشگاه‌ها برنامه داشته باشیم و باید دانشگاهیان را نسبت به این مساله حساس کنیم تا آن‌ها به سمت سلامت معنوی هدایت شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsj05.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما