دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : 74939
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

4 هزار هکتار از مساحت قم نیازمند بازآفرینی شهری است

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: چهار هزار هکتار از شهر قم نیازمند بازآفرینی شهری است، این کار نیازمند اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.
4 هزار هکتار از مساحت قم نیازمند بازآفرینی شهری است
4 هزار هکتار از مساحت قم نیازمند بازآفرینی شهری است
به گزارش قم نیوز حسن صبوری امروز با اشاره به وضعیت بازآفرینی شهری در قم اظهار کرد: چهار هزار هکتار از شهر قم نیازمند بازآفرینی شهری است که نیمی از این مساحت جزو بافت فرسوده این شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیشتر به دنبال توسعه فیزیکی شهر قم بودیم و مناطقی همچون پردیسان به این شهر اضافه شد، اما از نواحی داخلی شهر قم غفلت شد، این نواحی زیرساخت‌ها را دارند، در حالی که منطقه پردیسان زیرساخت‌های لازم را در ابتدا نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: دولت وام با نرخ سود 6 درصد را برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته و بازآفرینی شهری نیازمند اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

صبوری با اشاره به وضعیت پروژه مسکن مهر شهر قم اظهار کرد: برای اجرای این پروژه همه دستگاه‌ها پای کار بودند و 43 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در قم در 575 هکتار احداث شد و تنها 300 واحد مسکن مهر این شهر باقی مانده است که تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اراضی 32 هکتاری و 48 هکتاری در پردیسان برای پشتیبانی از نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم پیش بینی شده است، به دنبال احداث واحدهای مسکونی در این اراضی با مشارکت سرمایه گذاران و تهاتر این واحدها با منازل موجود در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb99bz.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما