سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 74955
منبع : خبرگزاری تسنیم

16 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند

قم نيوز : رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت:مراسم اعتکاف قم در ۷ مسجد ویژه برادران و ۱۱ مسجد برای خواهران برگزار می شود، سال گذشته ظرفیت معتکفان ۱۴ هزار نفر بود ولی امسال با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
۱۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند
۱۶ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، اظهار داشت: شعار اعتکاف امسال، اعتکاف طلیعه خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی است که برگرفته از گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف برای ارتباط مستقیم با حضرت حق تعالی است، جریان اعتکاف در قرآن و ادیان آمده است وبرای همه دوران بشر است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه قبل از انقلاب اعتکاف محدود، قشری و ناشناخته بود، ادامه داد: اعتکاف امروز به برکت انقلاب زنده است و این رشد اخلاقی و معنوی را به برکت انقلاب داریم.

وی بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اعتکاف در هزاران مسجد سراسر کشور و به صورت منظم با حضور تمام اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

تکیه ای عنوان کرد: اعتکاف به خارج از کشور هم صادر شده است، مقام معظم رهبری در رشد معنوی تابلو اعتکاف را بلند کرده‌اند امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اعتکاف به فراتر از مرزها رفته و در سال گذشته در 69 کشور اعتکاف رجبیه برگزار شد.

وی بیان کرد: جشنواره ای در سه بعد علمی، ادبی و هنری برگزار شد که آخرین جشنواره در مشهد بود که بیش از دو هزار اثر به این جشنواره رسید و توانست فاخرترین جشنواره معنوی را به خود اختصاص دهد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم در استان قم افزود: 100 سال است که مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود و این شمع متبرک سو سو می‌کرد تا به نظام اسلامی رسیدو به برکت انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرد پس از اینکه مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب اسلامی رسیدند دستور دادند که تریبون‌های نماز جمعه در خدمت این مراسم معنوی باشد.

تکیه ای افزود: با توجه به این که اعتکاف به قم وابسته است شورای ملی اعتکاف از این استان آغاز به کار کرد و 40 کتاب غنی که برخی آن‌ها مرجع هستند درباره اعتکاف چاپ و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نماد اعتکاف مسجد امام حسن عسکری (ع) قم است و توجه به این موضوع که اعتکاف ممکن است آسیب داشته باشد مورد توجه بوده و موضوعاتی که می‌تواند سبب آسیب شود مورد بررسی قرار گرفته تا خدایی نکرده این مراسم معنوی دچار آسیب نشود.

   رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه امسال قم به صورت خاص میزبان معتکفین دانشجو از سراسر کشور است، عنوان کرد: سال 97 به معنویت اعتکاف ختم می‌شود و سال 98 با اعتکاف ادامه پیدا می‌کند و سال جدید با مراسم معنوی اعتکاف همراه است.

تکیه ای گفت: نشست سبک زندگی به رسم صالحان، از حرم زینب تا خیمه موعود، هم اندیشی معتکفین، محفل چشمه‌های معرفت، درس آموزان سلوک، نجوای سجادیه، پیمان سربازی از جمله برنامه‌های چند روز اعتکاف است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در قم بیان کرد: 7 مسجد ویژه برادران و 11 مسجد نیز برای خواهران است، سال گذشته ظرفیت 14 هزار نفر بود ولی امسال با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته 2 هزار نفرافزایش پیدا کرد و به 16 هزار نفر رسیده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند مصلی ها با رویکرد مسجد تأسیس شوند و این اقدام باید از قم آغاز شود که یک ماه بخشی از مصلی قدس استان مسجد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjihea.uqexizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما