پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 75031
منبع : خبرگزاری تسنیم

پایان‌نامه‌های پیرامون وقف در حوزه علمیه توسعه پیدا می‌کند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: افزایش کمی و کیفی تحقیقات، پایان‌نامه و پژوهش‌های پیرامون وقف از رویکردهای مهم حوزه است، همچنین مسئله وقف در درختواره تبلیغ حوزه نیز نقش ویژه‌ای دارد.
پایان‌نامه‌های پیرامون وقف در حوزه علمیه توسعه پیدا می‌کند
پایان‌نامه‌های پیرامون وقف در حوزه علمیه توسعه پیدا می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی ظهر امروز در همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم آیت‌الله ملاصادق قمی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: در منطق اسلام تنها مالکیت خداوند متعال بر اموال و دارایی حقیقی و دائمی بوده و مابقی دارایی‌ها و اموال طولی و اعتباری است.

وی افزود: اعتقاد بر مالکیت خداوند متعال از عقاید اصلی اسلام است، علاوه بر مالکیت خداوند متعال عده‌ای از فقها نیز معتقد هستند جنس و عمق مالکیت امام نیز فراتر از مالکیت معمول و طولی انسان‌های دیگر است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: تنظیم اموال و دارایی بر مبنای اراده‌ای درست و صحیح از مبانی مهم دینی و الهی است، یکی دیگر از جنبه‌های مهم اسلام در مسئله اموال و دارایی‌ها مسئله انفاق بوده که مفهومی اخلاقی و عبادی است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت مسئله انفاق گفت:جایگاه و بزرگی انسان‌ها با میزان انفاق آن‌ها رابطه مستقیمی دارد، به هراندازه که انسان ازنظر اخلاقی و کرامت‌های نفسانی به درجات بالاتری نائل شود دیدگاه وی نیز نسبت به مسئله انفاق تفاوت پیدا می‌کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اهمیت مسئله وقف ابراز کرد: وقف در حقیقت انسان را به مالکیت واقعی و حقیقی که خداوند متعال است گره می‌زند، تا زمانی که وقف در یک جامعه پابرجا باشد آثار آن به صاحب وقف می‌رسد.

وی با اشاره به توجه ویژه حوزه به مسئله وقف گفت: با توجه به اهمیت مسئله وقف حوزه در نظام رشته‌ای خود دروس و مباحث ویژه‌ای را برای وقف اختصاص داده است، افزایش کمی و کیفی تحقیقات، پایان‌نامه و پژوهش‌های پیرامون وقف از رویکردهای مهم حوزه است، همچنین مسئله وقف در درختواره تبلیغ حوزه نیز نقش ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyxde.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما