شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 75060
منبع : خبرگزاری تسنیم

سرانه فضای سبز شهروندان قمی به 121 مترمربع رسید

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از دستاوردهای این اداره کل در حوزه نهال‌کاری و درخت‌کاری یادکرد و گفت: سرانه فضای سبز هر شهروند قمی با فرض گونه‌هایی که در عرصه‌های بیابانی کاشت شده به ۱۲۱ مترمربع رسیده است.
سرانه فضای سبز شهروندان قمی به ۱۲۱ مترمربع رسید
سرانه فضای سبز شهروندان قمی به ۱۲۱ مترمربع رسید
به گزارش قم نيوز محمدتقی سجادی عصر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در محدوده آبخیز روستای طایقان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری در استان قم با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراشدن است اظهار داشت: تاکنون پروژه‌های آبخیزداری در مساحتی بیش از 75 هزار مترمربع انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر 500 پروژه آبخیزداری در استان قم اجرا شده است اضافه کرد: رویکرد برخی از این پروژه‌ها کنترل سیلاب و رویکرد برخی دیگر مدیریت منابع آبی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از دستاوردهای این اداره کل در حوزه نهال‌کاری و درخت‌کاری یادکرد و گفت: با احتساب فضاهای سبزی که در مناطق بیابانی و عرصه‌های مرتعی انجام‌ شده سرانه فضای سبز هر شهروند قمی با فرض گونه‌هایی که در عرصه‌های بیابانی کاشت شده به 121 مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های ایدئولوژیک مورد توجه قرار گرفته است عنوان کرد: اگر برای اجرای برنامه‌های نهال‌کاری در هر هکتار هشت میلیون تومان قرار بود هزینه کنیم با استفاده از مشارکت‌های مردمی این رقم به چهار میلیون تومان رسیده و توانستیم سطح بیشتری را مورد پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvvnq.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما