سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 75243
منبع : خبرگزاری تسنیم

عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم آغاز شد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: دادستانی مجوز ورود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را به محدوده مالکیت دانشگاه صادر کرده اما این سازمان تنها توانسته درختان موجود را حراست کند.
عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم آغاز شد
عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی درختکاری در سالن جلسات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت افزایش سرانه فضای سبز اظهار داشت: در سه سال گذشته  تعداد بوستان‌های شهر از 277 عدد  به 350 بوستان شهری افزایش‌یافته است.

وی 13 پارک دیگر را در حال ساخت اعلام کرد و افزود: سرانه کل فضای سبز استان  22 مترمربع بوده و سرانه در اختیار شهرداری 19.39  مترمربع بوده که در حریم و محدوده شهر ثبت‌شده که در سال 94 سرانه ثبت‌شده نزدیک به 16 مترمربع بوده که نشان‌دهنده وضعیت نسبتاً خوب استان قم در بین استان‌ها دیگر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم سرانه جنگلی استان را بیش از 15 متر دانست و تصریح کرد: سرانه جنگلی استان قم در سال 94 در حدود سه و 6 دهم مترمربع بوده که در حال حاضر چهار و 36 صدم مترمربع رسیده، همچنین تبدیل بوستان‌های جنگلی که در محدود شهری قرار دارند به بوستان‌های شهری، در دستور کار قرارگرفته است.

وی از آغاز عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این شهربازی در کنار بوستان غدیر و مجموعه تفریحی آب‌وتاب و همچنین کهکشان غدیر احداث‌شده و در تا نیمه‌های سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

جوادیان به ارائه گزارشی از پارک کوهستانی هزار هکتاری جنوب شهر قم پرداخت و گفت: این پروژه که مجموعه‌ای از چند بوستان و مرکز تفریحی است در سال 97 اعتباری بالغ‌بر 25 میلیارد تومان داشته که در سال 98 به بیش از 35 میلیارد تومان افزایش می‌باید.

وی نیاز شهر قم را به فضاهای تفریحی موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: پارک 72 تن به‌عنوان یکی از مراکز تفریحی استان قم بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری و همکاری بخش خصوصی در سال آینده فعال‌شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر حفظ و افزایش فضای سبز استان قم به بررسی وضعیت پارک سالاریه پرداخت و بیان کرد: عدم پذیرش پیشنهادات شهرداری از طرف دانشگاه امام صادق(ع) برای تهاتر پارک سالاریه تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده و هنوز پارک ساماندهی نشده است.

وی ادامه داد: دادستانی مجوز ورود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را به محدوده مالکیت دانشگاه صادر کرده اما این سازمان تنها توانسته درختان موجود را حراست کند و دانشگاه نسبت به کاشت درخت جدید اقبالی نشان نمی‌دهد.

جوادیان در ادامه از آمادگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن تعطیلات نوروزی امسال شهرداری 5 بوستان اصلی شهر ازجمله بوستان غدیر، علوی و شهید بنیادی را  برای اسکان نوروزی مسافران آماده کرده و در صورت بارانی شدن هوا سوله‌های ستاد بحران نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeun0.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما