شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 75390
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

85 میلیارد تومان از بودجه مصوب حوزه علمیه خواهران محقق نشد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حدود 85 میلیارد تومان از بودجه مصوب شده برای حوزه علمیه خواهران توسط دولت پرداخت نشد که این سبب شد مجموعه حوزه علمیه خواهران طی سالی که گذشت با صرفه‌جویی سنگینی مواجه شود.
85 میلیارد تومان از بودجه مصوب حوزه علمیه خواهران محقق نشد
85 میلیارد تومان از بودجه مصوب حوزه علمیه خواهران محقق نشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌‌پور پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست‎گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سبحانی در قم اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران 500 مدرسه در سطح کشور به صورت فعال دارد.

وی افزود: در مجموع 62 هزار بانوی طلبه در سطح کشور به جز استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و جامعه‌الزهرا(س) مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اذعان کرد: 412 طلبه خواهر در سطوح ابتدایی تحصیل می‌کنند و بقیه در سطوح 3 و 4 در حال تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌‌پور تصریح کرد: در بخش مربوط به سطوح عالی چهار رشته و سطح 3 هشت رشته وجود دارد که مجموعا شامل 162 محل‌رشته می‌شود. در سطح چهار  نیز 25 رشته تحصیلی برای بانوان طلبه وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: 6 هزار استاد خواهر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌کنند که خود فارغ‌التحصیلان همین حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

وی بیان کرد: شعار سال جاری در حوزه‌های علمیه خواهران «رفع کاستی‌ها» بوده است و بر همین اساس تا حد توان برای استقلال حوزه‌ها و رفع مشکلات آنان اقدام شده است.

بهجت‌‌پور اضافه کرد: با آماده‌سازی‌های زمینه‌ای در تلاش هستیم که نیاز حوزه‌های خواهران را از دولت بکاهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: حدود 85 میلیارد تومان از بودجه مصوب شده برای حوزه علمیه خواهران توسط دولت پرداخت نشد که این سبب شد مجموعه حوزه علمیه خواهران طی سالی که گذشت با صرفه‌جویی سنگینی مواجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌‌پور افزود: برای افزایش مهارت «تالیف و نگارش» طلاب خواهر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که از جمله آن برگزاری کلاس‌های پژوهشی طی ساعات آموزشی، راه‌اندازی مرکز مشاوره پژوهشی خواهران و پیوند دادن طلاب با کتب پژوهشی است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های پژوهش‌محور طلاب خواهر که بر اساس برنامه‌ریزی در سطح کلان حوزه صورت می‌گیرد عنوان کرد: طلاب خواهر باید در طول تحصیل حداقل دو مقاله با کمک استاد راهنما در حوزه ارائه بدهند که این سبب افزایش آشنایی طلبه با فنون پژوهش و تألیف می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzs05.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما