شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 75393
منبع : خبرگزاری فارس

حوزه‌های علمیه خواهران برای اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه زنان قم اقدام کنند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره مسائل ضدفرهنگی در بین جامعه زنان در قم گفت: خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران باید برنامه‌ریزی صحیحی برای توسعه جلسات فرهنگی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی در بین زنان در محله‌های مختلف قم داشته باشند.
حوزه‌های علمیه خواهران برای اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه زنان قم اقدام کنند
حوزه‌های علمیه خواهران برای اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه زنان قم اقدام کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست‎گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تقدیر از اقدامات مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران در راستای پیشرفت علمی و معنوی طلاب گفت: انقلاب برکات زیادی برای ایران داشت که جای شکی در آن نیست؛ قبل از انقلاب خواهران، حوزه علمیه اجمالی و مختصری داشتند و پدیده خواهران طلبه از آبادان شروع شد.

وی افزود: در سال 1350 شرایط فراهم شد تا خواهران طلبه از آبادان به قم بیایند و هسته حوزه خواهران را تشکیل دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد: حجم و کیفیت تحصیل طلاب خواهر در نخستین  سال‌های تشکیل حوزه قابل قیاس با کیفیت تحصیل طلاب با این حجم از پیشرفت بعد از انقلاب نیست.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: از بانوان طلبه باید مبلغه‌ ساخت تا به اصلاح ساختار فرهنگی، دینی و اجتماعی خانواده‌ها و جامعه بپردازند.

وی اضافه کرد: آبادان در سال‌های قبل از انقلاب شهری آمریکایی و مملو از بانوان بدحجاب بود، بر این اساس تشکیلات بانوان طلبه در آبادان باید به صورت شبکه‌ای تلاش می‌کرد که تمام جوانب ضدفرهنگی از میان برود و مسائل علوم دینی در خانواده و جامعه برپا شود.

این مرجع تقلید بیان کرد: مدیران برنامه‌ریز حوزه‌های علمیه خواهران باید به گونه‌ای روند تحصیلی خواهران را برنامه‌ریزی کنند که 10 درصد بانوان طلبه برای اجتهاد و 90 درصد بقیه برای تبلیغ و سایر اهداف مورد نیاز خانواده و اجتماع تربیت شوند.

آیت‌الله سبحانی اذعان کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه همانند مدیریت سایر عرصه‌ها هزینه دارد، مسؤولان استانی و شهرستانی حوزه‌های علمیه در سراسر ایران باید وارد میدان شوند و برای تأمین هزینه حوزه‌های علمیه خواهران در مناطق مختلف برنامه‌ای پیش بینی کرده و نباید تمام اتکای مالی آنان تنها به مرکز باشد.

وی همچنین با اشاره به حجم آسیب‌های اجتماعی و مسائل ضدفرهنگی موجود در بین جامعه زنان قم اظهار کرد: خواهران طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران باید برنامه‌ریزی صحیحی برای توسعه جلسات فرهنگی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی در بین زنان در محله‌های مختلف قم داشته باشند تا سطح فرهنگی جامعه زنان در قم اصلاح شود و ارتقا یابد چرا که در قم نباید شاهد مسائل ضدفرهنگی حتی در سطح خیلی پایین در بین جامعه زنان باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgww9u.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما