يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 75433
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی مطرح کرد:

استفاده از ابزارهای جدید آموزشی در مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) قم

قم نيوز : مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع)، برای رشد علمی طلاب، اساتیدی به کار گرفته که قوی باشند و با ابزارهای نوین برای تدریس آشنا باشند.
استفاده از ابزارهای جدید آموزشی در مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) قم
استفاده از ابزارهای جدید آموزشی در مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) قم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام غلام عباس رفیع، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع «مدرسه علمیه مطلوب» در دفتر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم برگزار شد،  گفت: هدف از راه اندازی مدرسه امام زین العابدین(ع) پاسخ گویی به نیازهای امروز طلاب است که در گذشته نبود و این امر زمانی محقق می شود که طلبه امروز بتواند بدرستی زبان روز دنیا را بیاموزد و  به خوبی تعلیم ببیند و برای اثر بخشی بهتر و مؤثرتر بکار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) افزود: در زمان های نه چندان دور طلبه برای اثرگذاری در جامعه از منابع محدودی برخوردار بود و همین مسئله باعث می شد نتواند کارایی لازم را در امر تبلیغ و سایر مسائل داشته باشد و اما امروز با پیشرفت تکنولوژی طلبه به راحتی می تواند بهترین و قوی ترین منابع برای انجام تحقیقات، پژوهش و مطالعه را بدست بیاورد.برای تحقق این مسئله نیازمند به ابزار جدید و حمایت های لازم است.

وی اظهار داشت: معتقدیم دنیای امروز  نسبت به گذشته به دلیل پیچیدگی ارتباطات، ابزار رسانه و ... بسیار متفاوتر است. همین مسئله باعث اقتضائاتی شده تا طلاب درعرصه بهره مندی از تکنولوژی عقب نمانند و بتوانند برای اثر گذاری بر بشر درحال پیشرفت، خود هم در مسائل مختلف با استفاده از ابزارها پیشرفت کنند.

مدیر مؤسسه مجمع الفکر الاسلامی در ادامه با اشاره  به فعالیت های آموزشی و فرهنگی مدرسه علمیه امام زین العابدین(ع) ادامه داد: در این مدرسه در بُعد آموزشی سعی شده برای رشد علمی طلاب، اساتیدی بکار گرفته شوند که در بُعد علمی قوی باشند و از ابزارهای نوین برای تدریس آشنا باشند و درعین حال همه مراحل با هم یکسان باشند.

 وی بیان داشت: از دیگر نامه های آموزشی این مدرسه تربیت طلاب قوی و مستعد برای تدریس است. این افراد به عنوان استاد یار تربیت می شوند ودر پایه های پایین تر مشغول تدرس خواهند شد.

حجت الاسلام رفیع ادامه داد: از دیگر برنامه این مدرسه، توجه به موضوعات فرهنگی است که در محورهای آموزش مهارت های تندخوانی، یادداشت برداری، احکام و مهارت های زندگی برای طلاب برگزار می شود.

مدیر مدرسه امام زین العابدین(ع) گفت: تلاش شده برای همه طلاب در کنار پرونده آموزشی، پرونده مهارتی هم تشکیل شود.

وی افزود: برنامه های مدرسه تقویت بعُد پژوهشی است. در همین رابطه سعی شده برای تقویت روحیه تحقیق طلاب مباحث پژوهش به صورت کارگاهی به آنها ارائه شود، برای انجام بهتر کارها انجمن های علمی با حضور طلاب و ایستگاه کتاب راه اندازی شده است.

حجت الاسلام رفیع ابراز داشت: برنامه دیگر توجه به موضوع تربیت بدنی است، سعی شده در کنار سایر مباحث دیگر، از این موضوع غافل نباشیم و طلاب با روحیه شاداب تری به درس و بحث بپردازند.

وی  ادامه داد: استفاده از اساتید مشاور  برنامه ای دیگر است که برای تقویت طلاب در مباحث علمی، پژوهشی، فرهنگی و... توجه به آن شده، مدرسه است، در همین رابطه طرح پایش سلامتی با حضور اساتید مشاوره راه اندازی شده است.

مدیر مدرسه امام زین العابدین(ع)  گفت: از دیگر برنامه ها  برگزاری درس اخلاق و مهارتی کاربردی اخلاق در موضوعات کنترل خشم، مهارت های تربیت و خانواده می باشد.

حجت الاسلام رفیع اضافه کرد: این مدرسه دو سال است راه اندازی شده است، در پایه اول، دوم و سوم در مقطع سیکل طلبه پذیرش می شود.

وی گفت: تلاش است با استعداد ترین افراد شناسایی و در این مدرسه برای اثرگذاری بهتر تربیت شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbfabz.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما