سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 75504
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس انجمن اصول فقه حوزه:

بعضی ها به دنبال تخریب علم اصول در حوزه هستند

قم نيوز : اعضاِی انجمن اصول فقه حوزه به دنبال این است روزی را به عنوان مهمترین علم حوزوی در تقویم جمهوری اسلامی مشخص کند. این امر هم نیازمند به حمایت مراجع تقلید و بزرگان است.
بعضی ها به دنبال تخریب علم اصول در حوزه هستند
بعضی ها به دنبال تخریب علم اصول در حوزه هستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدی، رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: علم اصول، علم پایه در حوزه و برای استنباط احکام فقهی بسیار مهم است و بدون آن نمی توان احکام را استنباط کرد.

این استاد حوزه افزود: علم اصول می تواند در علوم دیگر، کلام، تفسیر و ...، نقش آفرین باشد، اما متأسفانه به نام و عناوین مختلف مثل این که تدریس علم اصول طولانی شده و علم اصول نمی تواند نیاز روز را پاسخ گو باشد، کتاب اصول مرحوم آخوند را مورد هجمه قرار دادند و این هجمه ها در حالی است که کتاب درسی که جایگزین مناسبی برای کفایه باشد، معرفی نشده و وجود ندارد و این هجمه تنها خسارت به حوزه و بی انگیزگی طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: اگر جایگزینی برای اصول است و مورد تأیید بزرگان باشد برای درسی کردن آن تلاش می کنیم.

وی عنوان کرد: هجمه دیگر بی ثمره نشان دادن کتاب اصول است. این مسئله هم باعث بی انگیزه شدن طلاب است. این مسائل در حوزه در حال اتفاق افتادن است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه در ادامه اظهار داشت: این انجمن توانسته کارهای فاخری در حوزه اصول فقه انجام دهد و حتی ثمرات زیادی از آن در موضوعات حقوقی و فقهی ارائه کرده است.

این استاد حوزه با اشاره نام گذاری علم اصول در تقویم جمهوری اسلامی افزود: امروزه برای علوم وفنون روزی را معرفی می کنند، حتی درجهان برای این که از آن علم ترویج شود، روزی برای آن علم تعیین می کنند و اندیشمندان آن علم گردهم می آیند و گفت وگو می کنند  و از اساتید برتر آن تجلیل می کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: این انجمن به دنبال این است روزی را به عنوان مهمترین علم حوزوی در تقویم جمهوری اسلامی مشخص کند. این امر هم نیازمند به حمایت مراجع تقلید و بزرگان است.

وی عنوان کرد:  هم اکنون 96 درصد اساتید حوزه با این مسئله که روزی را برای علم اصول در تقویم در نظر گرفته شود، موافقت خودشان را اعلام کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaymn0.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما