يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 75660
منبع : خبرگزاری تسنیم
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد

توسعه بارگاه کریمه اهل بیت(س) بر اساس طرح جامع

قم نيوز : معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در پنج بخش برای یک بازه طولانی مدت پیش بینی شده است، گفت: این طرح با طرح تفصیلی شهر ارتباط دارد و همه پروژه‌های توسعه بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) در آینده براساس طرح جامع اجرا می‌شود.
توسعه بارگاه کریمه اهل بیت(س) بر اساس طرح جامع
توسعه بارگاه کریمه اهل بیت(س) بر اساس طرح جامع
به گزارش قم نیوز هادی محمود نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به خدمت رسانی به زائرین نوروزی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: 20 هزار و 60 نفر روز خادم در این ایام به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، سه هزار و 6 روز خادمان رسمی و 17 هزار نفر روز خادمان افتخاری به زائرین حرم حضرت معصومه(س) خدمت رسانی خواهند داشت.

وی ادامه داد: شبستان حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) با هزار و 200 متر مربع عرصه در ایام میلاد حضرت فاطمه(س) به افتتاح رسید، بعد از احداث شبستان امام علی(ع) این دو شبستان به یکدیگر وصل خواهند شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: شبستان امام علی(ع) در دو فاز احداث می‌شود، در گام نخست مقاوم سازی صحن امام رضا(ع) صورت گرفت و در ادامه شبستان امام علی(ع) با استفاده از اعتبارات آستان مقدس حضرت معصومه(س) و کمک خیرین احداث می‌شود، عرصه این شبستان پنج برابر شبستان حضرت زهرا(س) است.

محمود نژاد با اشاره به زمان احداث شبستان امام علی(ع) اظهار کرد: زمان مشخصی برای تقویت پی‌های صحن امام رضا(ع) قابل ارائه نیست، اما پس از انجام این کار، این شبستان در زمان محدودی بین دو تا دو سال و نیم به صورت فشرده احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز حدود 11 هزار نفر از زائرین حرم حضرت معصومه(س) در زائرسرای کوثر اقامت خواهند داشت، مساله اسکان زائرین جزو مشکلات بزرگ در شهر قم است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: به دنبال احداث یک آشپزخانه جدید برای آستان مقدس حضرت معصومه(س) هستیم و محل آشپزخانه فعلی را پس از احداث آشپزخانه جدید به عنوان محلی برای سرو غذا استفاده خواهیم کرد و خدمات مهمانسرای حرم حضرت معصومه(س) در آینده گسترش پیدا می‌کند.

محمود نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای امنیت زائرین حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: به دنبال استفاده از تجهیزات پیشرفته در مبادی ورودی این حرم برای بازرسی از زائرین هستیم، البته بازرسی بدنی حذف نمی‌شود.

وی ادامه داد: حرم حضرت معصومه(س) در طول سال 23 میلیون زائر دارد و تعداد چشمگیری از آن‌ها در ایام نوروز به بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) مشرف می‌شوند، زمان اقامت مسافران حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم طی سال‌های اخیر افزایش داشته است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: طرح جامع توسعه حرم حضرت معصومه(س) در پنج بخش برای یک بازه طولانی مدت است، این طرح با طرح تفصیلی شهر ارتباط دارد و همه پروژه‌های توسعه بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) در آینده براساس طرح جامع اجرا می‌شود.

محمود نژاد با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است تا در ایام نوروز خدمت رسانی مناسبی به زائران حرم حضرت معصومه(س) در بخش‌های مختلف انجام شود، بحث خودروهای زائربر برای سالمندان و بخش امانات جزو خدمات ارائه شده به زائرین است.

وی خاطرنشان کرد: فضاهایی برای ارائه خدمات رفاهی در ضلع غربی حرم حضرت معصومه(س) و در صحن جواد الائمه(ع) احداث شد، همچون اقداماتی در زمینه اصلاح تهویه حرم کریمه اهل‌بیت(س) صورت گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz905.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما