يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 76110
منبع : خبرگزاری تسنیم

سوء‌مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی عامل مشکلات کشور است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و امسال رونق تولید را انتخاب کردند باید مجموعه ای شکل بگیرد و در راستای رفع مشکلات کشور اقدام کنند.
سوء‌مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی عامل مشکلات کشور است
سوء‌مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی عامل مشکلات کشور است
سوء‌مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی عامل مشکلات کشور است
گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و امسال رونق تولید را انتخاب کردند باید مجموعه ای شکل بگیرد و در راستای رفع مشکلات کشور اقدام کنند.

    ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲ استانها قم نظرات

رونق تولید 57| سوء‌مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی عامل مشکلات کشور است

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عسکر دیرباز با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید اظهار داشت: چند سال است که مقام معظم رهبری با توجه به اشراف اطلاعاتی، مدیریتی، مشکلات اقتصادی کشور شعارهایی را اتخاذ می‌کنند.

وی افزود: شعار رونق اقتصادی نشان دهنده این است که در دهه‌هایی از انقلاب باید اقداماتی انجام می‌شد که مورد توجه قرار نگرفته است، امروز مشکلات اقتصادی خود را نشان داده و تحریم و مشکلات ساختاری بیشتر از گذشته شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعاری که رهبری انتخاب کردند در واقع یک مؤلفه از بخش و مجموعه ای است، تصریح کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری شعار اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و امسال رونق تولید را انتخاب کردند باید مجموعه ای شکل بگیرد و در راستای رفع مشکلات کشور اقدام کنند.

رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: از زبان برخی از مقامات عالی رتبه شنیدم که مقام معظم رهبری درباره بودجه ریزی سالانه نیز دستوراتی دادند و باید فرایند بودجه ریزی اصلاح شود.

   
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دولت برای حامل‌های انرژی و بنزین و یارانه انرژی هزینه بسیار بالایی پرداخت می‌کند، طرح هدفمندی یارانه‌ها جوابگو نیست و سبب شده اقتصاد کشورمان با مشکلات ساختاری روبه‌رو شود.

دیرباز ضعف و سوء مدیریت و مصرف بالای حامل‌های انرژی را عامل مشکلات کشور دانست و افزود: مصرف انرژی کشورمان در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار بیشتر است و این عادت‌های مصرفی به این راحتی قابل ترمیم نیست ولی باید ترویج و تبلیغات شود.

وی گفت: هنگامی که مقام معظم رهبری شعاری را مطرح می‌کنند هرکسی در هر رده مسئولیتی که دارد باید به این فرمایشات توجه کرده این نکته را مورد تاکید قرار دهد که چه وظیفه ای در قبال این فرایشات دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری هنگامی که شعارهای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی و امسال رونق تولید را مطرح کردند به این معناست که هرکسی تلاش کند سهمی در رونق تولید داشته باشد.

دیرباز خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران که در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی وفاداری خود را نشان می‌دهند باید در عمل به گونه ای اقدام کنند که آخر سال مقام معظم رهبری اظهار رضایت کنند و مثل کالای ایرانی نشود که در مجموع انتظارات ایشان محقق نشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdce7z8f.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما