يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 76113
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

۱۷۰۰ نیروی فضای سبز آماده خدمات‌رسانی در روز طبیعت

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: حدود هزار و ۷۰۰ نیروی فضای سبز در روز طبیعت در حال آماده‌باش هستند و در شیفت‌های مشخص شده خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.
۱۷۰۰ نیروی فضای سبز آماده خدمات‌رسانی در روز طبیعت/مردم با نیروهای فضای سبز همکاری کنند
۱۷۰۰ نیروی فضای سبز آماده خدمات‌رسانی در روز طبیعت/مردم با نیروهای فضای سبز همکاری کنند
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان امروز با بیان اینکه امسال در روز طبیعت بوستان‌های محور برای خدمات‌رسانی مشخص شده اند اظهار کرد: در هشت منطقه ۱۶ بوستان به صورت ویژه خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین را انجام می‌دهند البته تمام بوستان‌ها آماده خدمات رسانی هستند اما این بوستان‌ها امکانات ویژه‌تری به نسبت باقی بوستان‌ها پیش بینی شده و در اختیار دارند.

وی بیان کرد: در منطقه یک بوستان هاشمی، مهدی و معلم، در منطقه دو بوستان جوان و امام رضا، در منطقه سه بوستان بنیادی، فدک، سلام و لاله، منطقه چهار بوستان علوی، منطقه پنج بوستان نیایش، ولیعصر و اطلس، منطقه ۶ بوستان شهریار، منطقه هفت بوستان شهید آخوندی و در منطقه هشت بوستان غدیر محور خدمات روز طبیعت هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ها و خدمات پیش‌بینی شده برای ارائه به شهروندان و مسافرین در روز طبیعت تصریح کرد: حدود هزار و ۷۰۰ نیروی فضای سبز در روز طبیعت در حال آماده‌باش هستند و در شیفت‌های مشخص شده خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به احتمال بارش باران در روز طبیعت گفت: آمادگی لازم در این خصوص نیز وجود دارد و تجهیزات و امکانات لازم آماده شده تا در صورت وقوع باران از آب‌گرفتگی معابر و اخلال در روند خدمات رسانی به مردم جلوگیری شود.

جوادیان با اشاره به اطلاع‌رسانی شهری و فرهنگی در روز طبیعت خاطرنشان کرد: به زودی بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص روز طبیعت در شهر اکران خواهد شد و امیدواریم شهروندان مسائل زیست محیطی را در روز طبیعت رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظافت جدی بوستان‌ها قبل از روز طبیعت را در دستور کار داریم اذعان کرد: به طور ویژه نظافت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، معابر، سکوهای نشیمن، زمین‌های بازی و غیره را در آستانه روز طبیعت در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: چاه‌ها و تجهیزات بوستان‌ها بررسی شده تا مشکلات ایمنی برای مردم رخ ندهد. همچنین کپسول‌های اطفای حریق برای بوستان‌ها اختصاص داده شده و کارگران فضای سبز هم آموزش داده شده‌اند تا در صورت لزوم از این تجهیزات استفاده کنند.

وی با اشاره به استقرار نیروهای آتش‌نشانی در بوستان‌های مهم شهر افزود: نیروهای انتظام بخشی هم در بوستان‌ها مستقر می‌شوند تا نظم بوستان‌ها برقرار باشد.

جوادیان از توزیع کیسه‌های زباله برای جلوگیری از برهم خوردن نظافت بوستان‌ها خبر داد و گفت: در چند شیفت کاری نظافت بوستان‌ها و تخلیه سطح‌های زباله در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان در این روزها هرس درختان انجام شده که شهروندان کمترین دسترسی را به شاخ و برگ درختان داشته باشند؛ همچنین توزیع هیزم را در ۱۶ بوستان اصلی و محور شهر خواهیم داشت و از شهروندان خواستاریم از روشن کردن آتش در بوستان‌ها خصوصا بر روی چمن بوستان‌ها جلوگیری کرده و از کباب‌پزها استفاده کنند.

جوادیان با اشاره به بهسازی کباب‌پزهای بوستان ها تصریح کرد: وسایل بازی و تندرستی هم مورد بازدید قرار گرفته و نواقص آنها جهت استفاده عموم برطرف گردیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شستشوی آبنماهای بوستان ها و نظارت مستمر ایمنی بر آنها خبر داد و افزود: از شهروندان درخواست داریم از شستشوی ظروف و شناکردن در آبنماها به طور جد خودداری کنند تا مشکلی رخ ندهد.

وی به استقرار تانکرهای آب شرب در بوستانهای محور شهر اشاره کرد و گفت: اگر نیاز باشد برای شستشوی ظروف نیز تانکرهای آب استقرار خواهند یافت.

جوادیان با بیان اینکه مخازن دریافت پسماند ویژه در روز طبیعت در بوستان‌ها جانمایی شده است گفت: در خصوص پارکینگ‌های بوستان‌ها نیز هماهنگی شده تا مدیریت به درستی صورت گیرد تا مردم رفاه بیشتری داشته باشند.

وی به تعبیه جایگاه‌های شارژ تلفن همراه در بوستان‌ها اشاره کرد و افزود: در نمازخانه‌های بوستان‌های محور نیز نماز جماعت اقامه خواهد شد و آماده‌سازی نمازخانه‌ها هم انجام شده است و پیش‌بینی شده اگر فضای کافی نباشد نماز جماعت در فضای باز هم اقامه شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر لزوم خودداری مردم از شنا کردن در دریاچه بوستان جوان اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلاتی در این زمینه رخ داده و به همین خاطر نیروهای آتش‌نشانی در مجاورت این دریاچه حضور دارند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchxznq.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما