پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۷
کد مطلب : 76219
منبع : خبرگزاری تسنیم

پیامبر(ص) با بردباری نورانیت و حقانیت اسلام را در جامعه بشری ترویج کرد

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر (ص) با صبر و حوصله و بردباری و با استفاده از استدلال قوی توانست باورهای دینی مبتنی بر حقاینت و نورانیت اسلامی را با کمترین امکانات به بهترین نحو ممکن به نسل‌های آینده منتقل کند.
پیامبر(ص) با بردباری نورانیت و حقانیت اسلام را در جامعه بشری ترویج کرد
پیامبر(ص) با بردباری نورانیت و حقانیت اسلام را در جامعه بشری ترویج کرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: بر اساس آن چه که در کتاب‌های آسمانی وعده داده شده بود خداوند آخرین منجی را برای نجات نسل انسان از سرزمین عربستان که از آب و هوای مناسب و رونق اقتصادی برخوردار نبود برای نجات بشریت فرستاد تا مشخص شود که خداوند خواهان نجات انسان‌ها و سعادت بشری است.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه افزود: عید مبعث یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان و شیعیان است که در این روز بزرگ پیامبر (ص) از سوی خداوند برای نجات انسان‌ها از انحراف و جاهلیت فرستاده شد و جامعه بشری را نجات داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به عقاید منحرفی که در دوران جاهلیت وجود داشت و اقداماتی که رسول خدا برای مقابله با آن انجام داد، بیان کرد: مردم دوران جاهلیت شبهه جزیره عربستان برای زندگی خود ارزشی قائل نبودند و فرزندان دخترشان را سبب ننگ می‌دانستند و دخترانشان را با دست خویش زیر خاک مدفون می‌کردند.

واعظ موسوی تصریح کرد:در چنین جامعه ای رسول خدا برانگیخته شد تا حق و نورانیت اسلام جامعه انسانیت را در بر بگیرد و امروز مشاهده می‌کنیم که دین مبین اسلام در اثر حقانیت و پیروی از استدلال بسیار قوی و برخورداری از آئین و فرهنگ و اخلاق برجسته بیش از یک میلیارد پیرو در سراسر جهان پیدا کرده است و به عنوان نخستین دین آسمانی بین بشریت نجات گری خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آثار و برکات اسلام در ایران و لزوم ترویج و نشر دین الهی در سراسر جهان گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که پس از گذشت 14 قرن اخلاق نبوی را الگو و اسوه خود قرار داده است و با شعار پیامبر اسلام بر یزیدیان و طاغوتیان زمان تاخته است و برای ساختن جامعه ای آرمانی و آزاد و آباد از نظر اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی گام‌های بزرگی برداشته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این درس را از پیامبر(ص) گرفتیم که باید به جذب حداکثری بپردازیم و افرادی که دچار زوایه شدند را با فرامین قرآن و اهل بیت (ع) به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی خوشبین کنیم تا جهان بشریت در قرن بیست و یکم بار دیگر شاهد عدالت محمدی و نورانیت و حقانیت اسلامی باشد.

واعظ موسوی با اشاره به اقدامات پیامبر (ص) برای نشر و تبیین معارف الهی بیان کرد: همان گونه که اقدامات رسول خدا با حقانیت و برخورداری از نورانیت به وسیله دوستان داخلی مورد مخالفت قرار می‌گرفت اما پیامبر (ص) با صبر و حوصله و بردباری و با استفاده از استدلال های قوی توانست باورهای دینی مبتنی بر حقاینت و نورانیت اسلامی را با کمترین امکانات به بهترین نحو ممکن به نسل‌های آینده منتقل کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceow8f.jh8pzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما