شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 76262
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت:

حوزه در رابطه با شعار سال از مسئولان مطالبه گری کند

قم نيوز : عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید در رابطه با شعار سال دست به مطالبه گری از مسئولان بزند.
حوزه در رابطه با شعار سال از مسئولان مطالبه گری کند
حوزه در رابطه با شعار سال از مسئولان مطالبه گری کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام بهاء الدین اسکندری با تاکید بر این که "رونق تولید" نه صرفاً شعار سال 98 بلکه باید شعار هر ساله جامعه ما باشد، اظهار داشت: اگر رونق تولید و حمایت از تولید ملی، دغدغه جدی مسئولان و دولتمردان ما باشد و به خصوص این که همه توان خود را در جهت برداشتن موانع رونق تولید بکار گیرند، قطعاً بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می گردد.

وی با تاکید بر این که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری همه اقشار نسبت به تحقق شعار سال، وظیفه دارند، افزود: در این بین ، حوزویان به عنوان قشری که مرجع مردم هستند رسالت سنگین تری بر دوش دارند و باید بکوشند که این شعار را در طول سال و بلکه سال های بعدی به خوبی پویا و زنده نگاه دارند و نگذارند که تبدیل به شعاری شود که مشمول مرور زمان گردد.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که در این خصوص باید از همه ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد، گفت: حوزه به عنوان یک نهاد مهم و بسیار موثر در کشور می بایست ضمن نظارت بر مسایل کلان کشور، از مسئولان و دولتمردان مطالبه گری کرده و از آن سو به ترویج و تبیین اهمیت موضوع برای آحاد مردم بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع حوزه یک نهاد بزرگ است که می تواند به عنوان بازوی مهم مقام معظم رهبری، در خصوص شعار سال دست به مطالبه گری بزند و نسبت به برداشتن موانع رونق تولید هشدار داده و مسایل را پیگیری کند.

وی یادآور شد: از سویی باید توجه داشت که اگر در حد مطالبه گری کلی باشد، مسئولان نیز پاسخ کلی می دهند اما باید وارد جزییات هم شد به عنوان مثال دولتمردان باید پاسخ دهند که در رابطه با معضل قاچاق آیا از همه ابزارهای در اختیار خود برای مقابله با این وضعیت استفاده کرده اند و اگر مشکلاتی هست چگونه قادر به رفع آن خواهند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین بیان داشت: در عین حال در این قضایا، حوزه و روحانیت نباید تحت تاثیر بازی های جناحی شود که متاسفانه از حالت رقابت خارج شده و به دشمنی مبدل گشته است و این وضعیت بی شک سنگین ترین ضربات را به نظام می زند.

وی افزود: همچنین با توجه به این که نظام ما یک نظام اسلامی است حوزه باید در درون خود نهادهایی ایجاد کند که به شکل علمی مسایل کلان را پیگیری و تبدیل به مطالبه کند ، ضمن آن که به این وسیله مردم فقط حوزویان را در حد برخی حساسیت های فرهنگی نمی بینند بلکه مشاهده کنند که آن ها در برابر بی عدالتی ها و کم کاری ها ، بلندگوی مردم هستند که این مساله کمک شایانی به تعمیق باورهای دینی و اعتماد بیش از پیش مردم به روحانیت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان یک نویسنده حوزوی با تاکید بر این که رونق تولید باید در عرصه های فرهنگی به خصوص مباحث مرتبط با حوزه چاپ و نشر هم باید بشود، گفت: متاسفانه در سال گذشته گرانی فوق العاده کاغذ مشکلات بسیاری را برای ناشران ایجاد کرد که با توجه به تداوم این وضعیت و وجود بستر قوی به عنوان فضای مجازی، ناشران ما تا حدودی باید به سمت نشر دیجیتال بروند و از این ظرفیت نهایت استفاده را بکنند.

وی افزود: البته نهاد دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها باید با نظارت درست شرایطی فراهم کنند که ناشران با خیال راحت کتاب خود را به شکل دیجیتال عرضه کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcciiqm.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما