شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 76296
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد

پیش بینی 2 موج بارش باران دیگر در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: دو موج بارش را طی هفته‌های آینده در استان داریم و نباید که تصور کنیم که سیل به پایان رسیده است.
پیش بینی 2 موج بارش باران دیگر در قم
پیش بینی 2 موج بارش باران دیگر در قم
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به انحراف سیلاب در استان قم اظهار کرد: با انحراف مسیر سیلاب تلاش کردیم که روستاهای استان گرفتار سیلاب نشوند، هیچ خسارت جانی در سیل نداشتیم و تنها مقدار محدودی از باغ ها و اراضی کشاورزی خسارت دیدند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان قم برآورد خسارت براثر سیلاب را انجام دادند و این برآورد خسارت را به وزارت کشور ارسال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: اقدامات آبخیزداری در استان قم موجب شد که با وجود سیلاب هیچ گونه خسارتی را در منطقه پردیسان شاهد نباشیم.

بهشتی با اشاره به احتمال سیل دوباره استان قم اظهار کرد: دو موج بارش را طی هفته‌های آینده در استان داریم و نباید که تصور کنیم که سیل به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: استان قم از همان ابتدا کمک‌های زیادی را به استان‌های سیل زده کشور همچون لرستان و گلستان ارسال کرده است، همچنین طی روزهای اخیر شاهد اعزام نیرو و خودروهای سنگین به این استان‌ها از قم بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: مهرداد غضنفری معاون هماهنگی اقتصادی استانداری قم نماینده استان برای کمک رسانی به استان لرستان است.

بهشتی رودخانه‌های استان قم را سیلابی دانست و تصریح کرد: با توجه به کاهش دبی آب در رودخانه قمرود، عبور و مرور خودرو در بلوار زائر به صورت محدود شروع شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و حفاظت از پوشش گیاهی از جمله درس‌هایی است که از سیل اخیر در کشور گرفتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: هواشناسی قم اطلاعاتی را در خصوص بارش‌ها در استان داده بود، به همین دلیل برای وقوع سیل در قم آمادگی داشتیم و جلسات هماهنگی در این خصوص برگزار شد، هر چند که پروژه‌های آبخیزداری تا حد زیادی خسارت‌های سیل در قم را کاهش داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjm8ea.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما