شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 76300
منبع : خبرگزاری تسنیم

ذخیره آب سد 15 خرداد قم به 60 میلیون مترمکعب رسید

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت: بارندگی‌های اخیر ۷۰ درصد مخازن سدهای کشور را پرکرده است، ذخیره آب سد ۱۵ خرداد قم به ۶۰ میلیون مترمکعب استاندارد رسیده است.
ذخیره آب سد ۱۵ خرداد قم به ۶۰ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره آب سد ۱۵ خرداد قم به ۶۰ میلیون مترمکعب رسید
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور عصر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد مجموعه مدیران استان در کنترل و مهار سیلاب رضایت‌بخش بود.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات به‌موقع و مؤثر مدیریت بحران قم در بارندگی‌های اخیر افزود: تلاش‌های مدیریت بحران استان در مسئله بارندگی‌های اخیر پیشگیرانه بود که در صورت عدم مدیریت‌های لازم ممکن بوده با خسارت‌های قابل‌توجهی همراه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسدود کردن مسیر تردد خودروها رودخانه قم در کاستن از خسارت‌های احتمالی بسیار مؤثر بود. در سیل 88 خسارت‌های بسیاری از این مسئله به  استان تحمیل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موج جدید بارندگی‌های از روزهای آینده وارد کشور می‌شود که شدت این بارندگی‌ها در استان قم نیز قابل‌توجه خواهد بود. با توجه به سیراب شدن اراضی بالادستی قم، حجم و سرعت روان آب‌ها بسیار بیشتر از بارندگی‌های هفته‌های اخیر خواهد بود.

ذوالنور با هشدار به مجموعه مدیریت بحران استان در کنترل سیلاب  و روان آب‌های موج جدید بارندگی‌ها در کشور و در استان قم ابراز کرد: با توجه به آب شدن برف کوه‌های بالادستی قم باید تدبیر درستی در زمینه مدیریت بحران و کنترل سیلاب انجام شود.

با توجه به خسارت‌ها و ویرانی‌های بسیار وسیع در استان لرستان، استان قم به‌عنوان یکی از "معین‌های" این استان در امر امدادرسانی به‌ویژه در شهرستان "چگینی" انتخاب‌شده و باید برای کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به‌موقع هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد ویرانی سیل اخیر در شهرستان‌های استان لرستان خاطرنشان کرد:  تمرکز خدمات و امدادرسانی در مسئله کمک‌رسانی به مردم لرستان انتظار مهمی بوده که امروز از دستگاه‌های استانی انتظار می‌رود.

وی با ابراز خرسندی از آینده آبی کشور با توجه به حجم بارندگی‌های سال آبی امسال ابراز کرد: با بارندگی‌های اخیر 70 درصد مخازن سدهای کشور را پرکرده است. 30 درصد باقی‌مانده حجم مخازن سدهای کشور به این دلیل است که بارندگی‌های اخیر 24 استان کشور را در برگرفت و در برخی از شهرها اصولاً شاهد نزول رحمت الهی نبودیم. ذخیره آب سد 15 خرداد قم به 60 میلیون مترمکعب رسیده است.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمک‌های مردمی باید برای خدمت‌رسانی و تأمین نیازهای مردم سیل‌زده باید به نحوی شایسته‌ای سوق داده شود.

وی اضافه کرد: درمجموع منفعتی که از این بارندگی‌ها نصیب کشور می‌شود بسیار بیشتر از خسارت‌های واردشده است. این بارندگی باید به تجربه‌ای برای کنترل و تأمین زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه از آب و مهار سیلاب تبدیل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxmde.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما