يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : 76354
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

آغاز روند کاهشی صادرات در قم

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: صادرات استان از آذرماه سال 97 تاکنون نسبت به مدت مشابه رو به کاهش بوده است.
آغاز روند کاهشی صادرات در قم
آغاز روند کاهشی صادرات در قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: صادرات استان از آذرماه سال 97 تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته و باید برای افزایش صادرات استان قم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه زمان باز کردن ال سی بسیار طولانی شده است ادامه داد: مشکل تامین مواد اولیه و ممنوعیت صادرات به صورت موضعی از جمله عوامل کاهش صادرات استان قم است، همچنین در زمینه تامین تجهیزات و قطعات یدکی به دلیل افزایش قیمت‌ها مشکل داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: با وجودی که افزایش قیمت اقلام را در سال گذشته داشتیم، اما در صورت عدم رفع مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی باز هم شاهد افزایش قیمت کالاها در کشور خواهیم بود و چشم انداز تعیین شده برای صادرات کشور در سال جاری محقق نخواهد شد.

خاکی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به بخش تولید استان قم خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان قم با توجه به افزایش قیمت ارز، سه برابر سال گذشته نیاز به سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه و تجهیزات دارند و بانک‌های در این زمینه باید با بخش تولید قم همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceex8f.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما