چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 76443
منبع : خبرگزاری تسنیم

افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه با جهان اسلام هدف مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب است

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علمیه گفت: در ارتباط با این مسابقات اهداف ارزشمندی نهفته شده که افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه با جهان اسلام یکی از مهم‌ترین اهداف تعیین‌ شده از آن است.
افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه با جهان اسلام هدف مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب است
افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه با جهان اسلام هدف مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عباس اسکندری ظهر امروز در نشست خبری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم علوم دینی طلاب که در سالن جلسات اوقاف و امور خیریه برگزار شد اظهار داشت: یاوه‌گویی‌های دولت مفلوک آمریکا در ارتباط با سپاه پاسداران و جبهه مقاومت اسلامی راه به‌جایی نخواهد برد.

 وی با اشاره به مسابقات قرآنی طلاب حوزه‌های علمیه افزود: در ارتباط با این مسابقات اهداف ارزشمندی نهفته شده که افزایش ارتباط حوزه‌های علمیه با جهان اسلام یکی از مهم‌ترین اهداف تعیین‌ شده از آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر نقش مثبت مسابقات قرآنی در همبستگی کشورهای اسلامی گفت: دشمن برای کم‌رنگ کردن ارتباط کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی کرده و در این زمینه توسعه و تقویت مسابقات قرآنی برای همبستگی بین کشورهای اسلامی و مسلمانان در تمام کشورهای دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسکندری اهمیت ارتباط مستمر و همیشگی حافظان و قاریان بین‌المللی را از عوامل مهم در دوستی امت‌های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین کشورهای اسلامی توسط مبلغان و حافظان قرآنی بهتر از سایر شیوه‌ها خروجی داده و نتیجه‌بخش است.

وی گریزی به اختلاف‌افکنی‌های دشمن در بین کشورهای اسلامی در دهه‌های گذشته زد و ابراز کرد: از توطئه‌های همیشگی دشمن این بوده که بر اختلافات جزیی فرقه‌های اسلامی دامن زده و آن‌ها را بزرگ جلوه دهد، اتحاد ملت‌های اسلامی بزرگ‌ترین تهدید کشورهای مستکبر در منطقه خاورمیانه است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر نقش محوری قرآن کریم در اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی اضافه کرد: مسابقات قرآنی می‌تواند این پیام را به جهانیان و فرقه‌های اسلامی برساند که قرآن و تعالیم دینی تمام فرقه‌های اسلامی از یک منبع الهی سرچشمه گرفته و سرشار از شباهت و هماهنگی است.

وی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی مسلمانان بوده و از این نظر به هر اندازه که نسبت به پیام‌ها و آموزه‌های قرآنی توجه شود، امر مبارک و پرفایده‌ای است. اداره کل اوقاف و امور خیریه در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه نقش ذاتی برای خود قائل است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdso05.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما