شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 76551
منبع : خبرگزاری فارس

مشوق‌های سرمایه گذاری سال ۹۸ شهرک‌های صنعتی قم اعلام شد

قم نيوز : معاون برنامه ريزي شركت شهرك‌هاي صنعتي قم ضمن اعلام مشوق‌های سرمايه گذاري سال جديد از واگذاري 102 هكتار از اراضي شهرك‌هاي صنعتي قم به متقاضيان در سال گذشته خبر داد.
مشوق‌های سرمایه گذاری سال ۹۸ شهرک‌های صنعتی قم اعلام شد
مشوق‌های سرمایه گذاری سال ۹۸ شهرک‌های صنعتی قم اعلام شد
به گزارش قم نیوز سعید غلامی اظهار کرد: در سال رونق تولید و بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تلاش رونق تولید در کشور و سیاست‌های دولت در این راستا، مشوق‌های این شرکت برای سرمایه گذاری در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال 98 تدوین شده است.

وی ضمن بیان شرایط و ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در قم یادآور شد: خوشبختانه طی سال گذشته موفق شدیم با انعقاد 202 قرارداد سرمایه گذاری بیش از 102 هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم که این موضوع طی سال‌های گذشته کم نظیر بوده است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته طی دو ماه پایانی سال 97 بالغ بر 108 قرارداد به میزان 62 هکتار منعقد شده که این موضوع بیانگر اهتمام مدیران این سازمان نسبت به امر سرمایه گذاری و رونق تولید است.

غلامی در ادامه به تشریح برخی از مشوق های سال جدید پرداخت و عناوین آن را به شرح ذیل اعلام کرد:

طبق مفاد ماده 18 دستورالعمل بهره برداری هیأت مدیره مجاز است در راستای توسعه متوازن صنعتی و حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و متناسب با تأمین اعتبارات از محل طرح‌های عمرانی استانی، کمک‌های بلاعوض از منابع داخلی و یا جبران از محل درآمد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق برخوردار استان، مبتنی بر گزارش اعتبار تخصیص حداکثر تا سقف 50 درصد مشوق در قیمت حق بهره برداری اراضی صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی واقع در مناطق کمتر توسعه یافته که بر اساس فهرست مصوب هیأت وزیران مشخص می‌شوند در قرارداد مربوطه منظور کند.

همچنین با توجه به قدرالسهم ایثارگران، نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان، مخترعین، سرمایه گذاران خارجی، از مبلغ نقدی قرارداد آنها 50 درصد کسر و به بازه اقساط آنها اضافه می‌شود. در صورت عدم استفاده از این روش، افراد یادشده می‌توانند از 10 درصد مشوق نسبت به کل مبلغ قرارداد استفاده نمایند.

استفاده از مفاد این ماده صرفاً در یک مورد، یک نوبت، یک قرارداد و تنها در یک شهرک یا ناحیه صنعتی مجاز است.

همچنین شرکت مجاز است از مبلغ نقدی شرکت‌های تعاونی، 10 درصد کسر و به اقساط قرارداد آنها اضافه کند.

مستند به ماده 21 دستورالعمل بهره برداری چنانچه طرف قرارداد برابر شرایط ذیل اقدام به بهره برداری پیش از موعد کند،‌ هیأت مدیره مجاز است تا سقف 10 درصد مبلغ کل قرارداد را از آخرین سفته‌های سررسید نشده مسترد کند.

البته مجتمع‌های کارگاهی، واحدهای صنفی (توزیعی، خدماتی و تجاری) و زمین‌های زیر یک هزار مترمربع مشمول این مشوق نمی‌شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdfk05.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما