دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 7667
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبرداد:

پیشرفت 45 درصدی تصفیه‌خانه آب در قم

قم نيوز : قم نیوز: ‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت 45 درصدی تصفیه‌خانه فوری اضطراری شماره 3 آب این استان خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه تا دی‌ ماه امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
پیشرفت 45 درصدی تصفیه‌خانه آب در قم
به گزارش قم نیوز، مهندس عبدالحمید توکلی‌بینا در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با حجت‌الاسلام سعیدی امام جمعه قم به ارائه گزارشی از عملکرد آبفای قم پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته ۹۱ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه آب و ۵۷ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب در شهر قم انجام گرفته است که ۵۰ درصد از توسعه شبکه آب در شهر پردیسان و مسکن مهر استان بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ حلقه چاه در سال گذشته تجهیز، حفر، بهسازی و ویدئو متری شد، گفت: روش‌های جدیدی برای احیای چاه‌ها به کار بستیم و قم را به عنوان یکی از شهر‌های پیشتاز در این زمینه معرفی کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اجرای شبکه توزیع آب در محله چوب‌بری‌ها و خوشه‌کفش قم خبر داد و گفت: این منطقه سال‌های سال از آب بهداشتی محروم بود که با اعتباراتی که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی استانداری تخصیص یافت ۱۳ کیلومتر پروژه تعریف کرده و در حال اجرا هستیم و امیدواریم تا دو ماه آینده ساکنان این منطقه صنعتی از آب بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فوری اضطراری شماره ۳ آب اظهارداشت: این پروژه در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دی ‌ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

توکلی‌بینا تاکید کرد: امیدواریم تا پایان سال که پروژه مهر ماندگار سرشاخه‌های دز به بهره‌برداری نهایی برسد ما بتوانیم ظرفیت تصفیه آب سرشاخه‌ها را به طور کامل در محل تصفیه خانه فعلی داشته باشیم و مشکلی در خصوص تصفیه نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های مسکن مهری که تاکنون واگذار شده، دارای انشعاب آب است، گفت: تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر از انشعاب فاضلاب نیز برخوردار هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.-nqt23n-qftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما