دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 7669

صدور مجوز واردات 6 هزار تن مرغ منجمد به قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از صدور مجوز واردات شش هزار تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان در قم خبر داد.
صدور مجوز واردات 6 هزار تن مرغ منجمد به قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور امروز به افزایش قیمت کالاها در بازار اشاره و اظهار کرد: هنگامی گران‌فروشی در بازار رخ می‌دهد که اصناف خارج از مصوبه دولت و به صورت خود سرانه به افزایش قیمت‌ها بپردازند.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاها در بازار، گفت: این تغییر قیمت‌ها از سوی دولت انجام شده که بر اساس نظرات کارشناسی امری منطقی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه اقتصاد مانند ظروف به هم پیوسته است، تصریح کرد: کسانی که در اقتصاد سررشته دارند می‌دانند در تحولات اقتصادی کوچک‌ترین عاملی می‌تواند منشاء رخدادهای بزرگ در جامعه باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها بر اساس گران شدن قیمت ارز در جامعه رخ داده است، تصریح کرد: این تغییر قیمت تأثیر مستقیمی بر قیمت آرد داشته است که به تبع با افزایش قیمت آرد تمام اقلام وابسته به آن نیز تغییر قیمت پیدا می‌کنند.

عالی‌پور با بیان اینکه تخلفات گران‌فروشی از نظر بازرسان این سازمان دور نیست، گفت: در ۲۰ روز گذشته ۱۲ هزار مورد بازرسی انجام شد که این بازرسی‌ها موجب تشکیل ۳۰۰ پرونده تخلف در این زمینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تلاش می‌کند تا زمینه‌های کاهش قیمت را در بازار فراهم کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: برای کاهش قیمت شیر و گوشت در استان قم از شهریور ماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال جاری ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن سبوس بین دامداران توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه سبوس‌ها با قیمت یارانه‌ای بین دامداران توزیع شده است، تصریح کرد: توزیع سبوس گندم به دامداران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت بازار آزاد انجام شد.

عالی‌پور بیان کرد: از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان قم ۱۵ هزار و ۵۰ تن نهاده‌های کشاورزی با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان توزیع شد که در این زمینه کمبودی حس نمی‌شود.

وی تاکید کرد: قم نخستین استانی است که سبوس را با قیمت یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز داشت: امیدواریم با انجام این اقدامات از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت‌ها در بازار، دیگر دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری دارند با شناخت درست، تعصبات را کنار گذاشته و به وظایف خود عمل کنند.

وی هم چنین از صدور مجوز واردات شش هزار تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان خبر داد.

عالی‌پور با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به وظایف خود عمل کرده است، خاطرنشان کرد: باید کارشناسان و مسوولان دلایل افزایش قیمت را در دستگاه‌هایی جستجو کنند که در این زمینه دخالت مستقیم دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآور شد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته برای تنظیم بازار و دسترسی مردم به اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان، نمایشگاه طرح ضیافت در استان قم از ۲۴ تیرماه سال جاری به مدت یک هفته برپا می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.meafuqemhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما