شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 77069
منبع : خبرگزاری فارس

روابط بین ایران و هند مطلوب و قابل گسترش است

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به اینکه روابط ایران و هند بسیار خوب بوده و قابل گسترش است و در جریان سیل مردم و دولت هند نشان دادند که در کنار ایران هستند ، گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر گسترش روابط با هندوستان و تعمیق دوستی ها بین دو ملت و دولت تاکید دارند.
روابط بین ایران و هند مطلوب و قابل گسترش است/کمک 15 میلیون روپیه‌ای ملت هند به سیل زدگان
روابط بین ایران و هند مطلوب و قابل گسترش است/کمک 15 میلیون روپیه‌ای ملت هند به سیل زدگان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور امروز با اشاره به اینکه شیعیان هندوستان همواره علاقه زیادی به جمهوری اسلامی ایران دارند اظهار کرد: بعد از حادثه سیل شاهد اظهار همدردی گسترده ای از سوی علمای هند و رؤسای موسسات مختلف بودیم و مردم به دفتر ما و دیگر موسسات در ایالت‌های مختلف از جمله جامو و کشمیر و گجرات و ... مراجعه کرده و اظهار همدردی کرده و بدون اینکه درخواستی داشته باشیم به صورت خودجوش کمک‌های خود را به سیل زدگان کردند.

وی میزان کمک‌های ارائه شده به سیل زدگان را 15 میلیون روپیه عنوان کرد و افزود: لازم است که در این خصوص از این اظهار لطف و محبت تقدیر و تشکر کنیم.

عشق علاقه ملت هند به ایران و رهبری

نماینده ولی فقیه در هند با بیان اینکه در برخی از موارد به دلیل وجود افراد فقیر در برخی مناطق اعلام کردیم که کمک‌ها از سوی آن مناطق صورت نگیرد افزود: پس از این اعلام گفته شد همین فقرا می‌خواهند کمک‌های خود را به سیل زدگان اهدا کنند و این نشانه عشق و علاقه به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بوده که بسیار قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه دولت هند نیز کمک خوبی برای سیل‌زدگان داشت و محموله هایی ارسال شد، افزود: ضروری است که از دولت و ملت هندوستان به ویژه شیعیان به دلیل اهدای کمک به سیل زدگان تشکر داشته باشیم.

مهدوی پور با بیان اینکه شاید میزان کمک‌های ارائه شده در مقایسه با خسارت‌هایی که در سیل متوجه استان‌های مختلف شد زیاد نباشد ولی مسئله مهم این عشق و علاقه و محبت بسیار ارزشمند است، گفت: برخی فقرا هزار و 2 هزار روپیه اهدا کردند و این مسئله برای ما ارزشمند است و هیچ زمانی ایران محبت مردم هندوستان به ویژه شیعیان را فراموش نخواهد کرد.

روابط بین ایران و هند تمدنی است

وی با بیان اینکه روابط بین ایران و هندوستان استراتژیک بوده و مربوط به امسال و سال‌های قبل نیست و مربوط به قرن‌ها بوده و روابط قبل از دیپلماتیک بودن تمدنی است اظهار کرد: با هیچ حادثه‌ای خلأیی در روابط ایجاد نمی شود و دولت و ملت هندوستان همواره در کنار دولت و ملت ایران بوده‌اند و در 40 سال پس از پیروزی انقلاب با وجود تحریم‌ها با ایران همراهی کرده و روابط خود را حفظ کرده اند و در شرایط کنونی نیز ظرفیت‌های همکاری در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گسترده بوده و قابل گسترش است.

نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به سفر سه سال پیش نخست وزیر هندوستان و دیدار وی با مقام معظم رهبری تاکید کرد: رهبری در این دیدار بر گسترش روابط بین ایران و هندوستان با توجه به ظرفیت‌های موجود تأکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با تلاش‌های صورت گرفته حجم مبادلات اقتصادی چند برابر شود، گفت: فشارهایی که احیانا از سوی آمریکا و غرب اعمال می‌شود تا بحال نتواسته در عظم دولت هندوستان خللی ایجاد کرده و روابط اقتصادی حفظ شده است که قابل تقدیر است.

مهدوی پور یادآور شد: سابقه تاریخی بین روابط ایران و هندوستان نشان می‌دهد که همیشه دوستی‌ها و همکاری ها وجود داشته است و علمای زیادی برای تبادل فرهنگی بین ایران و هند تردد داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آزادی در کشور پهناور هندوستان نسبت به ادیان مختلف اعم از مسلمانان، هندوها، بودایی‌ها و ... قابل ستایش است افزود: در دنیا بی سابقه است که یک کشوری این میزان تنوع ادیان و مذاهب و فرق داشته ولی در عین حال همبستگی، همدلی، همکاری و همزیستی مسالمت آمیز بین ایشان حاکم باشد و از این نظر هندوستان بسیار نمونه است. در سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها تاکید داریم که باید از این وحدت و همدلی صیانت شود.

سالانه 150 هزار شیعه هندی به ایران سفر می‌کنند

نماینده ولی فقیه در هند با بیان اینکه رفت و آمد بین دو کشور ایران و هند گسترده است، افزود: در سال 150 هزار نفر از شیعیان برای زیارت به ایران می‌آیند و اهل سنت در هندوستان محب اهل بیت(ع) هستند و اتحاد خوبی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد و علمای بزرگ این کشور رفت و آمدهایی به ایران دارند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و هند بسیار خوب بوده و قابل گسترش است و در این جریان سیل مردم و دولت هند نشان دادند که در کنار دولت و ملت ایران هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه بر گسترش روابط با هندوستان و تعمیق دوستی ها بین دو ملت و دولت تأکید دارند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci3uay.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما