يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 77087
منبع : خبرگزاری ايرنا

رئیس جهاد کشاورزی قم: امنیت غذایی مهمترین ثمره رونق تولید دربخش کشاورزی است

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تامین امنیت غذایی، مهمترین ثمره تحقق رونق تولید دربخش کشاورزی است که موجب خنثی شدن تحریم های دشمن در این حوزه می شود.
امنیت غذایی مهمترین ثمره رونق تولید دربخش کشاورزی است
امنیت غذایی مهمترین ثمره رونق تولید دربخش کشاورزی است
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: به طور کلی، بخش کشاورزی رکن اصلی تحقق رونق تولید در کشور است که می تواند اقتصاد ملی را در برابر فشارهای خارجی بیمه کند.

وی افزود: داشتن کشاورزی پیشرفته و تولید محصولات غذایی مورد نیاز جامعه، لازمه توسعه پایدار کشور است و در همین رابطه بخش کشاورزی در سال رونق تولید محوریت تحقق این شعار را برعهده دارد.

وی ادامه داد: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، همواره به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه مسئولان کشور بوده اما این موضوع در سال رونق تولید اهمیت مضاعفی یافته است و همه امکانات بخش کشاورزی برای تحقق این راهبرد، بسیج خواهد شد.

پورمیدانی گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فشار بر ملت ایران هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود، بخش کشاورزی را که با امنیت غذایی مردم سر کار دارد مورد تحریم قرار دادند.

وی افزود: اما مسئولان، کارشناسان و بهره برداران این حوزه با تمام توان خود برای بی اثر کردن این فشارها و خودکفایی در تولید محصولات غذایی مورد نیاز جامعه تلاش می کنند و تاکنون نقش بسزایی در تامین مایحتاج مردم با وجود تحریم های شدید، ایفا کرده اند و با قدرت به این مسیر ادامه می دهند.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در سال رونق تولید نه تنها به دنبال پاسخگویی کامل به نیازهای غذایی کشور است، بلکه تلاش می کند با گسترش سطح توانمندیهای خود و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود، در بازارهای بین المللی حضوری فعال داشته باشد و نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.

در بخش کشاورزی کل زمین های قابل کشت قم برابر 105 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبی، دو هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی اختصاص یافته است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 746 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyuay.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما