يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 77090
منبع : خبرگزاری فارس

برپایی نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم

قم نيوز : رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم از برپایی نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم تا 27 اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
برپایی نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم
برپایی نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم
به گزارش قم نیوز علی سلطانی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم اظهار کرد: این دوسالانه به همت کارگروه گرافیک انجمن هنرهای تجسمی برگزار شد که توانمندی‌های هنرمندان گرافیک استان را به نمایش می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این دوسالانه می‌توان به افزایش سطح طراحی گرافیک، فرهنگ بصری جامعه و تبادل دانش و تجربیات اشاره کرد.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم با بیان اینکه این دوسالانه دارای چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس‌های تبلیغاتی و موضوعی است گفت: آثار شرکت‌کنندگان در بخش‌های اصلی، تجربی، آژانس‌های تبلیغاتی در قالب رشته پوستر، نشانه، هویت بصری، فونت، بسته بندی، موشن گرافی و جلد و صفحه‌آرایی ارائه شده است.

وی عنوان کرد: بخش موضوعی نمایشگاه دارای موضوع رفع آسیب‌های اجتماعی است که قالب پوستر را در برمی‌گیرد که علاوه بر نمایشگاه در سطح شهر نیز اکران می‌شود و بخش جنبی و غیر رقابتی مخصوص اساتید و پیشکسوتان استان است که آثار را ارسال کردند.



سلطانی با بیان اینکه 638 اثر از 81 هنرمند به دبیرخانه دوسالانه ارسال شده است گفت: 204 اثر از 50 طراح گرافیک به نمایشگاه راه پیدا کرده و از جمله داوران دوسالانه شامل سیدحسن موسی زاده، محمدرضا دوست محمدی، علیرضا قراگوزلو و فریدالدین ملایی هستند.

وی یادآور شد: آثار از نظر کمی و کیفی سطح قابل قبولی داشتند و به گفته اساتید و داوران حضور نسل جوان پررنگ است و آثار حرفه‌ای ارائه دادند.

دبیر سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم با بیان اینکه دوره کنونی دوسالانه با وقفه چهار ساله برگزار شد گفت: این تأخیر در تعداد آثار واصله تأثیر گذاشته ولی از نظر کیفی تأثیری نداشته است و رشد خوبی از این نظر شاهد بودیم.



وی یادآور شد: دو بخش جدید امسال در قالب بخش گرافیک متحرک یا موشن گرافی و بخش فونت برای نخستین بار در این دوره دوسالانه گنجانده شده است که بخش‌های داوران، جنبی، پوستر، موشن در نگارستان اشراق و باقیمانده در نگارخانه فرهنگ در معرض دید قرار گرفته است.

سلطانی با اشاره به تفاوت بخش اصلی و تجربی گفت: بخشی اصلی مخصوص آثار دارای سفارش است و بخش تجربی مانند کارهای دانشجویی مخصوص کارهایی است که سفارش دهنده نداشتند.

نمایشگاه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک استان قم تا 27 اردیبهشت در نگارستان اشراق و نگارخانه فرهنگ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccxxqm.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما