سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 77174
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد

لغو همه عمل‌های جراحی در یکی از درمانگا‌های چشم/ تمام عمل‌های جراحی لغو شد

قم نيوز : دکتر پرهام گفت: آلودگی بیمارستانی در یکی از کلینیک‌های خصوصی چشم پزشکی در قم منجر به آسیب‌های شدید به چند نفر شد.
لغو همه عمل‌های جراحی در یکی از درمانگا‌های چشم/ تمام عمل‌های جراحی لغو شد
لغو همه عمل‌های جراحی در یکی از درمانگا‌های چشم/ تمام عمل‌های جراحی لغو شد
 به گزارش  قم نیوز  دکتر پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بنابر شکایت و اعلام چند نفر از بیماران مبنی بر آسیب‌های جدی چشمی پس از عمل جراحی در یکی از کلینیک‌های بخش خصوصی قم، تمامی عمل‌ها در این کلینیک لغو شد.

دکتر پرهام در توضیح چگونگی این رخداد گفت: در روز شنبه مورخ ۳۱ فروردین ۹۸ تعدادی از بیماران مبتلا به آب مراورید برای عمل چشم به یکی از درمانگاه‌های خصوصی شهر قم مراجعه کرده اند که پس از عمل، تیم پزشکی متوجه می‌شود چشم این افراد دچار عفونت شدید شده است و با پیگیری‌های درمانگاه، بیماران به بیمارستان فارابی تهران منتقل شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه تعداد این بیماران ۱۰ نفر بوده، که سه نفرشان از اتباع عراق هستند، اما به زودی و پس از انجام بررسی‌های تکمیلی، تعداد دقیق این بیماران مشخص خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر تمام عمل‌های جراحی در این مرکز لغو شده و آزمایش‌های لازم به منظور کشت میکروبی از تمام اتاق‌های عمل و دارو‌ها و تجهیزات در حال انجام است و تا حصول نتیجه کامل، این درمانگاه اجازه انجام عمل جراحی ندارد.

تعدادی از بیماران و همراهان آن‌ها از روند درمان و بهبودی ناراضی بودند و اعلام کردند: با وجود عمل‌های متعدد چشم، بیمارشان قدرت بینایی اش را از دست داده است.

دکتر راجی پزشک معالج یکی از این افراد در بیمارستان فارابی تهران هم نابینایی وی را تایید کرد.

به گفته یکی از این افراد پزشک معالج بیمارستان فارابی تهران وجود عفونت بیمارستانی در کلینیک مربوطه را تایید کرده و در پرونده او واژه Endophtulmitis قید کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم پس از شنیدن بخشی از صحبت‌های برخی بیماران گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم پیگیر درمان و حصول نتیجه مطلوب برای این بیماران است و در همین خصوص کمیته‌ای ویژه تشکیل می‌شود.

دکتر پرهام افزود: به محض حصول نتایج نهایی و مشخص شدن دقیق علت این واقعه اقدامات حقوقی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcfjyde.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما