جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب : 77294
منبع : خبرگزاری تسنیم

تجلیل از نفرات برتر جشنواره ملی نماز و نیایش‌ به روایت دوربین در قم‌

قم نيوز : هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با معرفی افراد برتر در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.
تجلیل از نفرات برتر جشنواره ملی نماز و نیایش‌ به روایت دوربین در قم‌
تجلیل از نفرات برتر جشنواره ملی نماز و نیایش‌ به روایت دوربین در قم‌
به گزارش قم نیوز آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربینبا حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به ظرفیت بالای هنر برای انتقال پیام‌های دینی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره می‌تواند در عمیق‌تر کردن جنبه‌های تربیتی نماز با توجه به عدم انحراف‌پذیری آن تأثیرگذار باشد.

محمدمهدی احمدی با تأکید بر نقش نماز بر زمینه‌سازی جامعه سالم تصریح کرد: توجه به بعد تربیتی نماز سبب پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه می‌شود با نماز در کنار تکلیف بودن زمینه‌ساز اصلاح جامعه نیز است.

وی ثمره نماز تربیتی را دوری از بدی‌ها، زشتی‌ها و پلیدی‌ها دانست و افزود: توجه به بعد تکلیفی نماز سبب شده برخی که نماز هم می‌خوانند مرتکب گناه شوند چراکه به بعد تربیتی آن توجهی کرده‌اند

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش نماز در تعالی جامعه تصریح کرد: با استفاده از هنر می‌توان بعد تربیتی نماز را در بین مردم ترویج داد و هم‌اکنون هنر توانایی و تأثیرگذاری این موضوع را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های قم در حوزه‌های مختلف هنری خاطرنشان کرد: جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی با تأکید ارسال آثار فراوان به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: خروجی این جشنواره باید در استفاده بهتر از هنر برای انتقال پیام‌های دینی موردتوجه قرار گیرد.

گفتنی است 1414 اثر شامل 257 فیلم، 239 فیلم‌نامه و 908 عکس و 10 مجموعه عکس به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین ارسال‌شده بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5ray.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما