چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 7732
مقومی خبر داد:

آموزش و ارتقای دانش مهندسان ساختمان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از اجرای برنامه‌های جدید توسط این سازمان با هدف آموزش و ارتقای دانش مهندسان ساختمان در قم خبر داد.
آموزش و ارتقای دانش مهندسان ساختمان در قم
به گزارش قم نیوز، امین مقومی با اشاره به اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای تقویت مباحث آموزشی تصریح کرد: تقویم آموزشی گروه‌های تخصصی هفت گانه در نظام مهندسی در حال تدوین بوده و در راستای این برنامه ریزی بازدیدهای علمی مختلف در داخل و خارج از استان برای مهندسان پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سایت نظام مهندسی استان قم تالارهای گفت‌وگو برای نخستین بار راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی ساختمان شماره ۲ سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم و با افتتاح این ساختمان فعالیت‌های آموزشی ما رشد چشمگیری خواهد داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ضرورت آسیب شناسی و اصلاح فرآیندها و ساختارهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: با تصویب هیئت مدیره سازمان در این زمینه با استفاده از یک مشاور اصلاح فرایندها در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و سند چشم انداز طراحی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه‌های سطح استان گفت:‌ نظارت‌های بر فعالیت آزمایشگاه‌های ژئوتکنیک، بتن، جوش و مصالح ساختمانی تقویت شده و تلاش داریم که شاهد ارتقا کیفی خدمات آزمایشگاهی باشیم.

مقومی از ورود سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش نظارت‌های عالیه پروژه‌های استانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه با استانداری قم توافقاتی صورت گرفته و هم‌اکنون کار کارشناسی در زمینه ساختار و شرح خدمت در دست پیگیری است.

وی به فعالیت‌های این سازمان در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌های تلویزیونی در زمینه رعایت ایمنی در ساخت و ساز‌ها، توجه به رعایت ضوابط معماری اسلامی، اخلاق مهندسی و... تهیه شده و برای مخاطبان پخش شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از آمادگی این سازمان برای همکاری در ساخت برنامه‌های آموزشی و دیگر برنامه‌های مرتبط با فرهنگ سازی در زمینه صنعت ساختمان و ساخت و ساز خبر داد و گفت: قرار داد تولید یک مسابقه تلویزیونی ویژه ساخت و ساز نیز با سیمای مرکز قم منعقد شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.en0k49n0u5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما