سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 77431
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

لزوم اجرای اصلاح الگوی کشت در سراسر استان قم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اصلاح الگوی کشت باید در همه حوزه‌های کشاورزی و منطقه اجرا شود و نمی‌توانیم تنها به دو دشت اکتفا کنیم.
لزوم اجرای اصلاح الگوی کشت در سراسر استان قم
لزوم اجرای اصلاح الگوی کشت در سراسر استان قم
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی در جلسه‌ای با حضور مدیران و معاونان سازمان به تشریح سرفصل برنامه‌های آینده سازمان پرداخت و اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت سازمان انجام پروژه‌ها بر مبنای علمی و فنی در استان قم خواهد بود.

وی مهم‌ترین معیار کشاورزی صنعتی و به‌روز را رسیدن به حداکثر تولید در برابر مصرف کمترین نهاده عنوان کرد و افزود: اجرای اصلاح الگوی کشت در همه استان یکی از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: برای حرکت به سمت تولید غذای سالم بر اساس معیارهای روز نیازمند کار کارشناسی در همه ابعاد هستیم.

پورمیدانی موضوع گسترش گلخانه در استان را مورد توجه قرارداد و ادامه داد: باید هم‌زمان با توسعه کمی گلخانه در  استان به توسعه کیفی و علمی آن نیز توجه کرده و تنها به افزایش سطح گلخانه در استان اکتفا نکنیم.

وی تجربیات کشاورزان را به‌عنوان یکی از داده‌های مورد توجه در مطالعات کارشناسان دانست و گفت: در تحلیل علمی که کارشناسان در افزایش بهره بری تولیدات کشاورزی ارائه می‌دهند باید به تجربیات کشاورزان به‌عنوان یک داده و ارتباط مستمر کارشناس و تولیدکننده توجه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم دو اصل حفظ سطح سبز استان و مدیریت آب را از الزامات اصلاح الگوی کشت خواند.

وی یکی دیگر از اولویت‌های سازمان را تهیه شناسنامه تولیدات کشاورزی و دامی استان دانست و تأکید کرد: باید هر چه سریع‌تر شناسنامه الکترونیکی تولیدات کشاورزی و دامی استان برای افزایش بهره‌ وری و مشخص‌شدن ظرفیت‌های استان تکمیل و در اختیار سرمایه‌گذاران و کارشناسان  قرار گیرد.

پورمیدانی ورود مشاور و کارشناس به پروژه‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و تشکیل منظم کمیته‌های فنی را از دیگر برنامه‌های پیش رو اعلام کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb8abz.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما