چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 77458
منبع : خبرگزاری فارس

دلایل عدم توفیق در افزایش صادرات استان قم

قم نيوز : دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت استان قم مشکلات تبادلات مالی ناشی از تحریم‌ها، تغییر مداوم قوانین و مقررات واردات و صادرات و تعهد سپاری ارزی را از اصلی ترین علل عدم توفیق در صادرات استان ذکر کرد.
دلایل عدم توفیق در افزایش صادرات استان قم
دلایل عدم توفیق در افزایش صادرات استان قم
به گزارش قم نیوز محمد شیخ حسن با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: طبق گزارش‌های آماری گمرک استان، میزان صادرات از گمرک قم در 11 ماه نخست 1397 مقدار 173 هزار تن به ارزش190 میلیون دلار بوده که از لحاظ ارزش یک درصد و از لحاظ وزن 14.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات قیمت ارز و افزایش جذابیت صادرات برای تجار و صنعتگران جای بسی تامل است که چرا استان پر ظرفیتی چون قم شاهد چنین افزایش ناچیزی در بهبود عملکرد صادراتی است .

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از عوامل متعددی همچون مشکلات تبادلات مالی ناشی از تحریم‌ها، تغییر مداوم قوانین و مقررات واردات و صادرات، تعهد سپاری ارزی، کمبود ارز برای خرید مواد اولیه، نبود مشوق‌های صادراتی، بالا بودن قیمت تمام شده محصولات و ... به‌عنوان اصلی ترین علل عدم توفیق در صادرات استان می‌توان نام برد.

شیخ حسن با اشاره به اهمیت توجه به بخش خصوصی اظهار کرد: در این میان توجه ویژه به نقش، جایگاه و عملکرد تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط همچون اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و ... که با امکانات و پشتوانه قانونی و با ماموریت فراهم آوری شرایط مساعد برای افزایش صادرات تشکیل شده اند به جد خودنمایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلما با توجه به وضعیت ویژه کشور و قرار گرفتن در شرایطی که از آن تعبیر به جنگ اقتصادی می‌شود لزوم باز مهندسی و تغییر در برنامه‌ها، ساختار و چارچوب‌های عملکردی تشکل‌های مرتبط، متناسب با شرایط خاص فعلی به‌عنوان ملجأ و مأمن بخش خصوصی در امر صادرات به وجوب احساس می‌شود .

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaayn0.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما