شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78068
منبع : خبرگزاری ايرنا

۱۹۰ ۱ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد قم اختصاص یافت

قم نيوز : مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان استان هزینه شد که این رقم به غیر از تسهیلات اعطا شده در بخش اشتغال و کارآفرینی است.
۱۹۰ ۱ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد قم اختصاص یافت
۱۹۰ ۱ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس افزود: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار خانواده به صورت دائمی از خدمات کمیته امداد استان بهره مند می‌شوند و ۵۶ هزار تن نیز به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات خود، توانمند سازی مددجویان است و به همین دلیل حمایت‌ها به صورت مقطعی و در زمان بندی مشخص انجام می‌شود تا از زمینگیر شدن افراد تحت پوشش جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: البته حمایت‌ها از افراد سالمند و بیماران صعب العلاج و کسانی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند به صورت دائمی دنبال می‌شود.

میرشکار با اشاره به اینکه مردم قم در سال ۹۷ بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال به کمیته امداد استان کمک کردند، گفت: در این سال بیش از ۱۱۴ واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و در ۸۰۰ مورد مسکن آنان بازسازی شد، بیش از ۹۳۰ مورد جهیزیه با ارزش ۵۰ میلیون ریال در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفت، برای یک هزار و ۲۰۰ کودک زیر شش سال که دچار سو تغذیه بودند، کمک هزینه ماهیانه یک میلیون ریال اختصاص یافت، همچنین بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۱۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به مددجویان اختصاص یافت.

وی افزود: پوشش ۱۴ هزار سالمند و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای مدد جویان از جمله تشکیل کارگاه‌های مهارت آموزی در برابر آسیب‌های اجتماعی و اعزام آنان به سفرهای زیارتی و حمایت از چهار هزار دانش آموز و ۶۰۰ دانشجو در قالب خدمات تحصیلی از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم است.

** مردم قم ۳۲ میلیارد ریال به سیلزدگان کمک کردند

میرشکار گفت: مردم نیکوکار قم در موضوع سیل اخیر نیز بیش از ۳۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به حادثه دیدگان در اختیار کمیته امداد استان قرار دادند که این کمک‌ها در کوتاه‌ترین زمان به دست نیازمندان در استان‌های سیلزده رسید.

وی در ادامه به شایعه پراکنی های انجام شده در فضای مجازی در خصوص کمیته امداد اشاره کرد و افزود: تمام کمک‌هایی که در هر استانی توسط کمیته امداد جمع آوری می‌شود برای حمایت از مددجویان در همان استان هزینه می‌شود و حتی یک ریال از این مبالغ برای هزینه‌های تشکیلاتی استفاده نمی‌شود.

وی همچنین از مردم قم خواست در هفته اطعام و اکرام نیازمندان بیش از پیش برای حمایت از اقشار آسیب پذیر استان تلاش کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcivuay.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما