شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : 78321
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله سبحانی: عمل منافقین نزد پروردگار منکوب و بی‌ارزش است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با قرائت آیه ۸۴ سوره توبه گفت: خداوند در این آیه به مواردی اشاره می‌کند که نقاب از چهره منافقانی که تصور می‌کردند در کار خود بسیار موفق هستند برمی‌دارد و آن‌ها را منکوب می‌کند.
آیت‌الله سبحانی: عمل منافقین نزد پروردگار منکوب و بی‌ارزش است
آیت‌الله سبحانی: عمل منافقین نزد پروردگار منکوب و بی‌ارزش است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد اظهار داشت: رد احادیث بی‌احترامی به مقام اولیا نیست، طبق امر بزرگان دین هر روایتی که با کتاب الهی و سنت و سیره نبوی همخوانی ندارد آن‌ها را رد می‌کنیم البته این رد کردن به دلیل علاقه ما به اسلام و پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

وی با رد ادله وهابیون در مورد زیارت اهل قبور افزود: برخی از وهابیون معتدل زیارت قبر را شرک و عبث نمی‌دانند بلکه رای به استحباب دارند ولی تندروهای وهابی باید در مقابل این آیه که به‌روشنی بر مسئله استحباب زیارت قبر اشاره می‌کند ادله قوی داشته باشند که قطعاً ندارند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: از این آیه مشخص می‌شود که زیارت قبور در سیره پیامبر(ص) و دین اسلام مستحب است ولی خداوند امر می‌کند که سر قبر آن‌ها هم حضور نیابید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به احادیثی درباره اهمیت زیارت اهل قبور ادامه داد: از جمله روایات مهمی که در این زمینه بیان‌ شده، روایتی است که در آن بیان می‌دارد که زیارت قبر، انسان را به یاد آخرت می‌اندازد و حالت زهد به انسان دست می‌دهد.

آیت‌الله سبحانی با قرائت آیه 84 سوره توبه افزود: خداوند در این آیه به مواردی اشاره می‌کند که نقاب از چهره منافقانی که تصور می‌کردند در کار خود بسیار موفق هستند بر می‌دارد و آنها را منکوب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این آیه از دعای پیامبر(ص) بحث شده از این جهت است که این امر مفروض است که منافقان قابل هدایت نیستند و به همین خاطر نباید آنها را دعا کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6en0.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما