يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 78343
منبع : خبرگزاری فارس

«وسائل» مرجعی مطمئن برای حوزویان و دانشگاهیان

قم نيوز : سردبیر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل گفت: از آنجایی که این پایگاه از افرادی استفاده می‌کند که دارای درجات علمی حوزوی و دانشگاهی هستند به همین خاطر هم برای حوزویان ودانشگاهیان قابل استفاده است.
«وسائل» مرجعی مطمئن برای حوزویان و دانشگاهیان
«وسائل» مرجعی مطمئن برای حوزویان و دانشگاهیان
به گزارش قم نیوز علیرضا داودی در آیین افتتاحیه و رونمایی پایگاه فقه حکومتی که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد گفت: پایگاه تخصصی فقه حکومتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای توسعه و ترویج مبانی فقه حکومتی از سال ۹۲ فعالیت‌های خود را شروع کرد.

وی افزود: این پایگاه سه دوره را در حیات خود تا کنون تجربه کرده است؛ دوره تبلیغ که تلاش کرد آنچه حوزه در عرصه فقه حکومتی دستاورد داشت را بازنشر دهد و محلی برای مراجعه حوزویان و دانشگاهیان باشد.

سردبیر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل گفت: در گام دوم سعی کردیم برای پژوهشگران و طلابی که تمایل به ترویج و ورود به عرصه تخصصی داشتند ایجاد انگیزه کنیم و در گام سوم تلاش کردیم پایگاه در نقاطی که احساس کرد خلأ وجود دارد ورود کرده و تولید علم‌ کند و توانسته مدل‌های خاصی را در حوزه ژورنالیست علمی و رسانه ای تعریف کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در بحث برگزاری نشست‌های تخصصی که دارای درجه‌های علمی بوده، در موضوعات فقه حکومتی در منظومه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، راز حجاب، فقه روابط بین‌الملل، بررسی پول مجازی از منظر فقه حکومتی که بسیار فراگیر شده است و خطابات قانونی و کاربرد آن به صورت تخصصی کار کردیم.

 داودی اظهار کرد: ارتباطات مستمر و دائم با موسسه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف از دیگر اقداماتی بود که با هدف تولید محتوای پژوهشی به صورت مشترک در سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این پایگاه از ظرفیت افرادی استفاده می‌کند که از درجات علمی حوزوی و دانشگاهی بالایی برخوردار هستند به همین خاطر مطالبی که تولید می‌کند به صورت تخصصی و قابل استفاده هم در حوزه و هم دانشگاه است.

داودی با اشاره به اینکه با تمام انجمن‌های علمی حوزوی ارتباط مستقیم داریم گفت: در کنار تعامل با انجمن‌های علمی حوزوی این پایگاه توانسته در بخش رسانه وارد عرصه‌های جدیدی شود که تا به حال سابقه نداشته است مثل تولید مستندهایی که از لحاظ علمی و رسانه ای دارای کیفیت بالایی بودند و در صدا و سیما نیز پخش شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcexx8f.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما