يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 78350
منبع : خبرگزاری تسنیم
حجت‌الاسلام ماندگاری:

برخی برای توجیه نظرات خود دست به تحریف امام خمینی(ره) می‌زنند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی از افراد که باید برای تشخیص صحیح به سراغ ولی خدا بروند و از او تبعیت کنند به‌جای آن به سراغ ملاک‌های خودشان رفته و به دنبال توجیه نظرات خودشان هستند.
حجت‌الاسلام ماندگاری: برخی برای توجیه نظرات خود دست به تحریف امام خمینی(ره) می‌زنند
حجت‌الاسلام ماندگاری: برخی برای توجیه نظرات خود دست به تحریف امام خمینی(ره) می‌زنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری در همایش بازکاوی پروژه تحریف امام توسط دشمن با عنوان «تحریف ظالمانه» که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با بیان اینکه جای سؤال داشته که چرا شخصیت‌هایی مانند حضرت امام خمینی(ره) مورد تحریف قرار می‌گیرند اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات هر گروهی که خداوند به عنوان اسوه معرفی کرده اعم از انبیا، ائمه، صالحین و شهدا در معرض تحریف هستند.

وی خاطرنشان کرد: تحریف این بزرگان به این دلیل بوده که دشمنان خدا که نمی‌خواهند در مسیر حق قرار بگیرند، از یک‌طرف خواهان باطل جلوه دادن حق هستند و از سوی دیگر باطل را به جای حق بنشانند و در واقع جای راهزن و راهنما را عوض کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال خودش محافظ این الگوها و اسوه‌هاست، تصریح کرد: برای ما هر چه دشمن در جهت تحریف انسان‌های کامل بکوشد کار سخت‌تر می‌شود اما در نهایت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد و این اقدام به واسطه تبیین و ترویج شخصیت الگوها سبب خیر و برکت بیشتر می‌شود، بنابراین دلیل نخست تحریف، دشمنی کردن دشمنان است.

ماندگاری دلیل دوم تحریف را فقدان تبیین درست و کامل از شخصیت‌های اسوه دانست و افزود: افرادی که در کنار رسول خدا(ص) بودند باید جایگاه ایشان را تبیین می‌کردند ولی چون این اقدام صورت نگرفت جایگاه آن حضرت تحریف شد.

وی با تأکید بر اینکه با گذشت بیش از 50 سال از شروع نهضت امام خمینی(ره) همه ابعاد شخصیت ایشان تبیین نشده است، ابراز کرد: در این زمینه حوزه‌های علمیه که رونق خود را مدیون امام هستند و صدا و سیما و قوای سه‌گانه در نظام جمهوری اسلامی نیز کوتاهی کرده‌اند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا دلیل سوم تحریف را مسئله توجیه برشمرد و گفت: این مسئله‌ای داخلی در بین اصحاب انقلاب است که بعضی از افراد که باید برای تشخیص صحیح به سراغ ولی خدا رفته و از او تبعیت کنند به‌جای آن به سراغ ملاک‌های خودشان رفته و به دنبال توجیه نظرات خودشان هستند.

وی موضوع انتخاب ساختار جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برخی افراد که در نظراتشان مسئله جمهوریت غالب است به دنبال جملاتی از امام می‌روند و آن را مطرح می‌کنند و پررنگ جلوه می‌دهند، برخی دیگر هم مسئله اسلامیت را پررنگ می‌کنند. این کار در واقع برای توجیه تشخیص خودشان است و می‌خواهند امام را طرفدار نظر خودشان جلوه دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccx1qm.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما