دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78376
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران:

تدوین برنامه منسجم از ضروریات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

قم نيوز : معاون فرهنگی، تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: تدوین برنامه منسجم و به هم پیوسته در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و فرهنگی از ضرورت های تحقق بیانیه گام دوم است.
تدوین برنامه منسجم از ضروریات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
تدوین برنامه منسجم از ضروریات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
به گزارش قم نیوز معصومه ظهیری افزود: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به هم افزایی، همدلی، همراهی و وحدت دارد که اگر همه با هم همراهی کنیم و قطعات مختلف این پازل را کنار هم قرار دهیم، به طور حتم از نظر تحقق موفق خواهیم شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که هر کسی به تنهایی برای تحقق این بیانیه تلاش کند، شاید به سرانجام برسد، ولی اهداف بیانیه دیر محقق می شود و در این مسیر با چالش های زیادی روبه رو می شویم.

ظهیری گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نقطه گذاری عرصه ها و بسترها را نشان داده و از ما خواسته اند برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی افزود: مخاطب اصلی گام دوم نخبگان جامعه هستند که این بیانیه پیوند بین نخبگان و آحاد جامعه را ایجاد می کند و نیروهایی می توانند زمینه اجرایی شدن گام دوم را محقق نمایند که هوشمند، مطاع و توانمند باشند.

ظهیری اضافه کرد: این نیروها باید عکس العمل ها، ترفندها و برنامه های دشمن را بشناسند، مقتدر و پایدار بمانند و از فرامین رهبری تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تحقق بیانیه گام دوم افزایش توانمندی ها در جامعه است، گفت: باید در مسیر دانش افزایی در ابعاد اقتصادی، کنشگری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مدیران، نخبگان و افراد برجسته تلاش نماییم تا بتوانیم از ظرفیت آنها بهتر و بیشتر در ساماندهی جامعه استفاده کنیم.

معاون حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم، تصریح کرد: در صورتی به اقتصاد مقاومتی و پایدار و الگوی پیشرفت توسعه دست پیدا می کنیم که جامعه ای داشته باشیم که اخلاق و معنویت حاکم باشد.

وی تاکید کرد: کسانی می توانند در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعال و نقش آفرین باشند که از پشتوانه اخلاق و معنویت غنی برخوردار باشند.

ظهیری با اشاره به اینکه جامعه ای در مقابل فشارها و تحریکات تاب آور است که اخلاق و معنویت در آن به بلوغ و رشد کافی رسیده است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که اخلاق و معنویت نداشته باشد با اندک شوکی تحت تاثیر قرار می گیرد و شایعه، بداخلاقی، ظلم و تعرض در چنین جامعه ای فراوان است.

وی تاکید کرد: برای زمینه سازی قسط، عدل، پیشرفت و توسعه جامعه باید انسان های اخلاق محور و معنویت محور تربیت کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع بینانه به آینده و نقش بی بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcaien0.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما