سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 78424
منبع : خبرگزاری فارس

عصر زوال ناپذیر امام خمینی(ره)

قم نيوز : رهبر معظم انقلاب در طول سال های اخیر بارها و بارها بر این نکته تاکید فرموده اند که خود امام (ره)، اندیشه، سیره و مکتب ایشان بهترین شاخص برای ماست و هر کجا که راه امام (ره) را با استقامت و بصیرت دنبال کرده ایم، موفق بوده ایم.
عصر زوال ناپذیر امام خمینی(ره)
عصر زوال ناپذیر امام خمینی(ره)
به گزارش قم نیوز سید محمد مهدی موسوی بیان کرد : هر چند که دقیقاً 30 سال از ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می گذرد، اما تحولات سه دهه اخیر و مناسبات بین المللی و جهانی به قوت لازم و بی هیچ اما و اگری، صحت و درستی بیانات مقام معظم رهبری در اولین سالگرد ارتحال امام را ثابت کرده است: «دشمن تبلیغ می‌کند که با رفتن امام، دوران‌ امام‌ تمام شد! دشمن غلط می‌کند. ما هم گفتیم، اعلامیه دادیم،حرف زدیم، همه‌ مردم هم اثبات کردند که نخیر، دوران‌ امام‌، با رفتن جسمانی و ظاهری ایشان تمام نشد و نخواهد شد.» (15/3/1369)

در واقع همان طور که امام خامنه ای فرمود، راه و مکتب و خط امام خمینی(ره) همچنان با قوت ادامه دارد و البته این مساله برخلاف خواست دشمنان درونی و بیرونی ملت انقلابی ایران است.
تنها دو هفته از عروج ملکوتی روح خدا می گذشت که خلف صالح ایشان فرمود: «امام کبیر ما عصر جدیدی را آغاز کرد و امروز که دل‌ها و جان هامان لبالب از حسرت فقدان آن عزیز بی‌‌همتای امت اسلامی است، بزرگ ترین وظیفه‌ ما این است که مشخصات عصری را که امام(ره) آغاز کردند و ملت را در فضای آن قرار دادند و به جهان اعلام فرمودند، بدانیم و این مشخصه‌ها را حفظ کنیم. » (28/3/68).

رهبر معظم انقلاب در طول سال های اخیر بارها و بارها بر این نکته تاکید فرموده اند که خود امام (ره)، اندیشه، سیره و مکتب ایشان بهترین شاخص برای ماست و هر کجا که راه امام (ره) را با استقامت و بصیرت دنبال کرده ایم، موفق بوده ایم.
ایشان 14 خرداد سال 76 فرمودند: «راه میان تحجر و خودباختگی، راهی بود که امام(ره) انتخاب کرد. این درس بزرگ امام بود و توانست این انقلاب را نجات دهد»؛ معظم له البته بر این نکته مهم نیز به همه مدعیان حرکت در این راه مقدس هشدار می‌دهند که راه امام، فقط با اخلاص طی‌شدنی است.

از این رو به خوبی متوجه می شویم که یکی از شاخصه های مهم خط امام(ره) ناظر به اخلاص و کار برای رضای خداست.
ایشان خود در مقام عبد صالح خدا، همه همت خویش را مصروف کسب رضای الهی قرار داد به طوری که در تک تک حرکات و افعال این بزرگمرد تاریخ معاصر ایران، به خوبی می توان نشانه های بارز اخلاص را مشاهده کرد.

حضرت امام(ره) پس از فتح خونین شهر با صدور پیام ماندگار خویش خطاب به رزمندگان راه برای همه ما به خوبی روشن کرده و فرمودند: «هوشیار باشید که پیروزی ها هر چند عظیم و حیرت انگیز است شما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند و غرور و فتح شما را به خود جلب نکند که این آفتی بزرگ و دامی خطرناک است که با وسوسه ی شیطان به سراغ آدم می آید و برای اولاد آدم تباهی می آورد».

بی شک یکی از شاخصه های مهم خط و راه امام (ره)، تاکید همیشگی بر حفظ نظام به عنوان اوجب واجبات است.
به هر صورت نظام جمهوری اسلامی ره آورد نورانی خون صدها شهید و زحمات طاقت فرسای مجاهدین راستین اسلام و همچنین نقطه کانونی آرزوها و آمال شیعیان از صدر اسلام تاکنون بوده ، لذا حفاظت و پاسداری از آن بر همه واجب است، تا آن جا که امام خمینی(ره) حفظ نظام را از اعظم فرایض و از مهم ترین واجبات شرعیه و عقلیه عنوان کرده اند.
از دیگر شاخصه های خط امام(ره) پرهیز جدی از تشریفات و تجملات و دنیاطلبی است که البته این مهم توصیه کلیدی قرآن و عترت به همه مسلمین به خصوص کسانی است که زمامدار امور مسلمین هستند.

حقیقتاً سبک زندگی امام خمینی(ره) چه در دوران قبل از انقلاب و چه پس از آن ثابت کرد که ایشان تا چه میزان در زندگی ساده و بدور از تشریفات و حتی پایین تر از بسیاری از آحاد مردم تاکید و التزام دارند.
آری! عصر خمینی آن هم با چنین شاخصه های ارزشمندی، زوال ناپذیر است و همچنان ما در عصر خمینی بسر می بریم و اُمید بسیار روشنی داریم که چنین عصری منتهی به عصر ظهور منجی عالم بشریت گردد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdceee8f.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما