شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 78499
منبع : خبرگزاری تسنیم

معافیت تولیدکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده سبب رونق اشتغال‌زایی می‌شود

قم نيوز : رئیس اتحادیه بنکداران و عمده‌فروشان استان قم گفت: باید تولیدکننده و تاجران و بنکداران از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند تا فارغ از مالیات‌ها قادر به فعالیت باشند و شاهد رونق تولید و شکوفائی بازار و به طبع آن اشتغال‌زائی باشیم.
معافیت تولیدکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده سبب رونق اشتغال‌زایی می‌شود
معافیت تولیدکنندگان از مالیات بر ارزش افزوده سبب رونق اشتغال‌زایی می‌شود
به گزارش قم نیوز سید ابراهیم صحفی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که باید از مصرف‌کننده نهایی دریافت شود و کسانی که پرمصرف هستند مالیات بیشتری پرداخت کنند.

وی افزود: متاسفانه این قانون کارشناسی نشده بود ولی به یکباره مصوب شد و سب مشکلاتی برای واردکنندگان، تولیدکنندگان، بنکداران، عمده فروشان که اکثرا به شیوه سنتی و بدون سیستم‌های حسابداری مشغول کسب و کار شد.

رئیس اتحادیه بنکداران و عمده‌فروشان استان قم بیان کرد: با یک کار بسیار دشوار (وصول مالیات از زنجیره بعد) و جلوگیری مشتریان از پرداخت این مالیات و به طبع آن ترویج مالیات گریزی و ترغیب اشخاص جهت دورزدن قانون و تهیه کالا از مجاری غیررسمی و گسترش تفکر واسطه‌گری جهت گریز از پرداخت مالیات ارزش‌افزوده و عرضه کالا با قیمت کمتر سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

صحفی ادامه داد: واحدهای صنفی و تولیدی قانونمند با کاهش فروش و عدم اقبال مشتریان در خرید از آنان روبه‌رو شدند و به تدریج شاهد کاهش فعالیت و کناره‌گیری تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان از بازار و کاهش حجم موجودی کالا در انبارهای مواد غذائی هستیم.


وی عنوان کرد: این مالیات باید در حلقه آخر از مصرف کننده دریافت شود و تنها راه اخذ مالیات برارزش افزوده تجهیز مغازه ها به صندوق مکانیزه فروش و وصول مالیات از مصرف کننده نهایی است، باید تولیدکننده و تاجران و بنکداران از اجرای این قانون معاف شوند تا فارغ از مالیات‌ها و جرائم سنگین قادر به فعالیت باشند و شاهد رونق تولید و شکوفائی بازار و به طبع آن اشتغال‌زائی باشیم.

رئیس اتحادیه بنکداران و عمده‌فروشان استان قم خاطرنشان کرد:امیدواریم در بازنگری و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بزرگان اصناف و بازار نظرخواهی و مشورت کرده و با دقت کافی و با اشراف بر مشکلات ایجاد شده در حوزه کسب و کار نسبت به اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده اقدام کنند و مشکلات عدیده این قانون برطرف شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyt9u.ak97y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما