چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 78921
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل نوسازی مدارس قم:

۲۶۵ مدرسه توسط خیران در قم احداث شده است

قم نيوز : مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: از سال ۵۸ تاکنون، ۲۶۵ باب مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در نقاط مختلف این استان احداث شده است.
۲۶۵ مدرسه توسط خیران در قم احداث شده است
۲۶۵ مدرسه توسط خیران در قم احداث شده است
به گزارش قم نیوز محسن پورگلیان روز چهارشنبه افزود: این مدارس با زیربنای ۴۰۶ هزار و ۵۹۲ مترمربع، دارای سه هزار و ۸۸ کلاس درس می باشد.

وی اضافه کرد: در قالب ساخت این مدارس، ۴۱ باب نمازخانه نیز با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۶ مترمربع، ۱۱ سالن ورزشی با زیربنای هشت هزار و ۷۰۳ مترمربع و ۱۰ کارگاه، آزمایشگاه و کتابخانه با زیربنای سه هزار و ۷۸۷ مترمربع احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۷ زمین و خانه مسکونی به متراژ ۳۰۷ هزار و ۸۶۹ مترمربع توسط خیران برای احداث مدرسه در استان قم اهدا شده است.

به گفته پورگلیان، در حال حاضر ۲۶ فضای آموزشی با ۱۹۵ کلاس درس و زیربنای ۴۹ هزار و ۵۵۰ مترمربع توسط خیران مدرسه ساز در استان قم در حال احداث است.

وی گفت: سالن ورزشی دبستان درمانیاب با ۷۲۰ مترمربع زیربنا، مدرسه استثنایی جسمی حرکتی حاجیه خانم صدیقه کازرونیان با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۶ کلاس درس، کانون فرهنگی هنری محراب با یک هزار و ۵۳۴ مترمربع و پنج کلاس درس، دبستان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با ۳۰۰ مترمربع زیربنا و سه کلاس درس و کارگاه هنرستان شهید چمران با ۲۸۷ مترمربع زیربنا از جمله طرح های در حال احداث توسط خیران مدرسه ساز در قم می باشد.

وی افزود: دبستان حاج حبیب الله زیرک با ۲ هزار و هفت مترمربع زیربنا و ۱۲ کلاس درس، دبستان مهدی آل محمد (ص) با ۳۲۹ مترمربع زیربنا و سه کلاس درس، دبستان شریف با یک هزار و ۹۵۰ مترمربع زیربنا و ۱۲ کلاس درس و سالن های ورزشی شهید هندویان یک و دو با یک هزار و ۶۴۴ مترمربع زیربنا از دیگر طرح های در حال احداث در استان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم اضافه کرد: سال گذشته ۲ قطعه زمین به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار ۱۵ خرداد و هفت هزار و ۲۴۰ مترمربع واقع در خیابان شهید دل آذر برای احداث واحد آموزشی توسط خیران مدرسه ساز اهدا شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد فضاهای آموزشی و پرورشی در مناطق جدید و حاشیه نشین از جمله شهر پردیسان، بلوار ۱۵ خرداد، شهرک مهدیه، انسجام، شهرک فاطمیه، پیام نور و مرکز شهر بسیار کم و مدارس این مناطق با تراکم بالای دانش آموزان مواجه می باشد.

وی افزود: از سوی دیگر ساخت و تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان نیاز به مشارکت خیران دارد و امیدواریم این امر محقق شود.

جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۵ هزار تن بود که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل بودند.

از کل جمعیت دانش آموزی، ۸۹ درصد در مدارس دولتی و ۱۱ درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود ۱۲۲ هزار تن معادل بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود ۵۰ هزار تن در متوسطه اول و ۳۴ هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgqy9u.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما