پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 79215
منبع : خبرگزاری تسنیم

مراکز اقامتی ارزان‌قیمت در موقوفات قم احداث می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه به دنبال احداث مجموعه‌های اقامتی ارزان‌قیمت در موقوفات هستیم، گفت: آستان امامزاده جمال‌الدین(ع) به دلیل قرارگیری درشاهراه ارتباطی ازجمله مناطقی بوده که برای احداث این‌گونه مجتمع‌ها در نظر گرفته‌شده است
مراکز اقامتی ارزان‌قیمت در موقوفات قم احداث می‌شوند
مراکز اقامتی ارزان‌قیمت در موقوفات قم احداث می‌شوند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عباس اسکندری ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت امانت‌داری در امور وقفی اظهار داشت: سازمان اوقاف اهتمام ویژه‌ای در اجرای امینانه نیات واقفان دارد و به دنبال معرفی موضوعات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در امور وقف هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ثبت 30 وقف جدید شامل واحدهای مسکونی، زمین‌های کشاورزی و غیره را موردتوجه قرار داد و افزود: نیت بیشتر این وقف‌ها انجام عزاداری برای امام حسین(ع) بوده است؛ 60 درصد بخش‌ها با این نیت وقف‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف به دنبال توسعه وقف‌های حوزوی است، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های سازمان احیای موقوفات و رفع تصرف آنان است و متصرفان حاضر به پرداخت حقوق آنها نیستند.

اسکندری با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه احیای موقوفات تصریح کرد: مردم توان تحویل این موقوفات و با حتی پرداخت اجاره‌بهای آنها را هم ندارند که باید دولت در این زمینه کمک‌هایی با سازمان اوقاف داشته باشد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تعیین اجاره‌بهای موقوفات بر اساس وضعیت مردم و دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری بر موقوفات هستیم که این امر سبب افزایش درآمدهای سازمان و به تبع جامعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری وقف در استان با کندی روبرو بوده‌ایم که با توجه به اشتیاق بخش خصوصی و مردم به دنبال اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان هستیم.

وی طرح‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرار داد و افزود: راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، توسعه زمین‌های کشاورزی، اجرای طرح‌های پرورش ماهی و دامداری از جمله طرح‌هایی بوده که مطالعات اولیه برای راه‌اندازی آن در قم در حال انجام است.

اسکندری با بیان اینکه به دنبال احداث مجموعه‌های اقامتی ارزان‌قیمت در موقوفات هستیم، اضافه کرد: آستان امامزاده جمال‌الدین(ع) به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی استان از جمله مناطقی بوده که برای این احداث این‌گونه مجتمع‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه استان را موردتوجه قرار داد و گفت: این مراکز به منظور توسعه فعالیت‌های اجتماعی، قرآنی و فرهنگی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان به منظور پوشش خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی ایجادشده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkx05.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما