يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 79289
منبع : خبرگزاری تسنیم

89 پایگاه سلامت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت دارند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری طرح کنترل فشارخون در قم گفت:گروه‌های هدف می‌توانند برای سنجش فشارخون خود به ۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت، ۸۹ پایگاه سلامت، ۲۷ ایستگاه سیار و ۶ بیمارستان دولتی در سطح شهر مراجعه کنند.
۸۹ پایگاه سلامت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت دارند
۸۹ پایگاه سلامت در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت دارند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات علوم پزشکی استان برگزار شد اظهار داشت: اگر یک سال محور اصلی جامعه سلامت مردم باشد اقدام بسیار مناسبی است چون سلامت جامعه ازجمله موضوعات بسیار مهم است.

وی افزود: خوشبختانه موضوعات عفونی که طول عمر را کم می‌کرد پشت سر گذاشته و امید به زندگی در جامع بهبود قابل‌توجهی پیداکرده ولی زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که افراد کهن‌سال از سلامت کامل برخوردار بوده و برکت جامعه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: بازنگری در شیوه زندگی و آموزش‌های بهداشتی به مردم سبب می‌شود جامعه به نیمی از بیماری‌ها دچار نشود چون سکته‌های قلبی و مغزی و مشکلات کلیه به دلیل فشارخون بالا است.

ایرانی خواه بابیان اینکه 606 هزار نفر در قم بالای 30 سال سن دارند،گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از 18 خردادماه جاری آغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد و 50 درصد افراد بالای 30 سال سن، بیماران کلیوی وزنان باردار گروه هدف در این طرح هستند.

وی ادامه داد:گروه‌های هدف می‌توانند برای سنجش فشارخون خود به 27 مرکز خدمات جامع سلامت، 89 پایگاه سلامت، 27 ایستگاه سیاری که برای این منظور تعریف‌ شده و 6 بیمارستان دولتی در سطح شهر قم و مراکز بهداشت در روستاها مراجعه کنند.

ایرانی‌خواه بیان کرد: اگر کسی که فشارخون بالا داشته باشد پس از 10 سال به سکته‌های قلبی و مغزی دچار می‌شود و اگر نسبت به موضوع فشارخون بالا حساس بوده و پیش‌گیری انجام شود به مشکلی برنمی‌خوریم.

وی بیان کرد:بهبود وضعیت جسمانی و اصلاح الگوهای تغذیه ای سبب می شود از همه بیماری هایی که بخاطر فشار خون بالا ایجادمی شود مصون بوده و با مشکلاتی روبرو نشویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه درحوزه سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی مسئول نیست و سایر سازمان ها هم دراین زمینه نقش مهمی دارند،بیان کرد: پرفشاری خون یک علامت برای بیماری است و باید با کنترل فشار خون جامعه ای سالم داشته باشیم و باید موضوع خود مراقبتی را مورد تاکید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های به عمل آمده هیچ گونه اشکالی در عملکرد تیم پزشکی مشهود نیست و پزشک معالج نیز مقصر شناخته نشده است،افزود: عامل این حادثه میکروبی است که در مایع ضدعفونی کننده رشد کرده و رای اولیه صادر شده و توسط سازمان های قضایی ابلاغ و اجرا می شود.

ایرانی‌خواه تصریح کرد:سرطان قابل پیشگیری است واگر با اصول با سرطان هایی که در مراحل اولیه خود را نشان داده برخورد شود و دستورات پزشکی مورد تاکید باشد با سرطان مبارزه شده و مشکلی ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد: به لطف خدا بیماری مثل سرخک در کشورمان مثل فلج اطفال شده و تقریبا صفر درصد در کشور به آن مبتلا هستند و با اقدامات پیشگیرانه و واکسینه به مقابله با سرخک پرداختیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه موضوع گردشگری سلامت در قم در حال رشد است، خاطرنشان کرد:امروزه همه کشورها با مشکلات عرصه سلامت روبرو هستند و نیازهای درمانی جامعه متفاوت شده و باید برای مردم تبیین شود که مفهوم سلامت چه چیزی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceow8f.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما