چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 79620
منبع : خبرگزاری فارس

جایگاه محرومین و مستضعفین در دهه کرامت

قم نيوز : یکی از سوالات مطرح این است از بودجه‌هایی که برای برگزاری دهه کرامت در نظر گرفته شده و اعتباری که از بخش های مختلف تامین شده تا در این دهه هزینه شود چه مقدار به برنامه های ویژه محرومین و مستضعفین اختصاص پیدا می‌کند؟
جایگاه محرومین و مستضعفین در دهه کرامت
جایگاه محرومین و مستضعفین در دهه کرامت
به گزارش قم نیوز هرساله جشن‌ها و مراسم هایی با عنوان «دهه کرامت» در سه شهر مشهد، قم  و شیراز برگزار می‌شود و برگزاری این مراسم ها هر سال با شکوه تر از سال قبل در دستور کار قرار می گیرد.

طبق اعلام معاونین فرهنگی سه حرم مطهر، عمده‌ برنامه‌ها در این دهه، برگزاری مراسمات و سخنرانی و جلسات مدیحه سرایی و ... است.

سوال این است، حال که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌های سراسر تحریم و گرانی، به زیر خط فقر رسیده، آیا روا نیست که در دهه کرامت گوشه چشمی به حال «محرومین و مستضعفین» که اکثراً هم در مجاورت حرم حضرت معصومه(س) ساکن هستند، شود؟

جایگاه محرومین و مستضعفین در دهه کرامت کجاست ؟

بودجه‌هایی که برای برگزاری دهه کرامت در نظر گرفته شده و اعتباری که از بخش های مختلف تامین شده تا در این دهه هزینه شود چه مقدار به برنامه های ویژه محرومین و مستضعفین اختصاص پیدا می‌کند؟

آیا رسیدگی به محرومین و مستضعفین در قم عمل کردن به منویات رهبر معظم انقلاب نیست؟ ایشان در قسمتی از حکم انتصاب تولیت محترم آورده‌اند: وظیفه‌ بزرگ آن جناب، جدیت در حفظ و حراست از کرامت بارگاه و متعلقات آن و تلاش لازم برای آسایش زائران و مجاوران و نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و خدمت به محرومان و مستضعفان و توسعه و بهسازی آن کانون علم و معنویت است.

همچنین در کلام حضرت امام خمینی (ره) شاهدیم که ایشان هیچ گاه از پابرهنگان غافل نبودند و در بیاناتی خطاب به مسؤولان در تاریخ 8 اردیبهشت 65 فرمودند: خود را از مردم پابرهنه و مستضعف و بی پناهی که تمام عزت ما رهین منت و خدمت آنان است ، دور نسازید.

و همچنین در قسمتی از وصیت نامه خود نوشتند: به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت می‌کنم که خیر دنیا و آخرت شماها در رسیدگی به حال محرومان جامعه است.

انتظار می رود برنامه ریزی ها در دهه کرامت به گونه ای صورت گیرد که در کنار فعالیت های مرسوم، جشن ها و سخنرانی و تکریم هرچه با شکوهتر سه فرزند بزرگوار امام موسی بن جعفر(ع)، نیم نگاهی نیز به تکریم محرومین و مستضعفان و رسیدگی به مشکلات این اقشار انجام شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdz905.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما