يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 79756
منبع : خبرگزاری فارس

شور کریمانه قم در میلاد امام رضا(ع)

قم نيوز : شهر خواهر خورشید همزمان با میلاد باسعادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) غرق در شور و شادی است.
شور کریمانه قم در میلاد امام رضا(ع)
شور کریمانه قم در میلاد امام رضا(ع)
به گزارش قم نیوز دلم هوای حرمت را کرده؛ در کوچه‌های اطراف حرم خواهرت میچرخم، به نزدیکی حرم که میرسم، نور منعکس در گنبد طلایی بارگاهش دلم را آرام می‌کند.

ای کاش حرم بودم و مهمان تو بودم

مهمان تو و سُفره ی احسان تو بودم

یک عمر گذشت و سر و سامان نگرفتم

ای کاش فقط بی ‏سر و سامان تو بودم

تا چشم گشودم به دلم مهر تو افتاد

زان روز چو آهوی بیابان تو بودم

طوفان عجیبی ست؛ غمِ عاشقیِ تو

چون موج اسیر تو و طوفان تو بودم

ای گنبد تو عشق، منِ خسته دل ای کاش

چون کفتر پر بسته ی اِیوان تو بودم

یک پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاست

ای کاش زِ زُوّار خراسانِ تو بودم

دلم هوای حرمت را کرده؛ در کوچه‌های اطراف حرم خواهرت میچرخم، به نزدیکی حرم که میرسم، نور منعکس در گنبد طلایی بارگاهش دلم را آرام می‌کند. امسال قسمت نشد روز میلادت در کنار حرمت شور شادی برپا کنم، اما خودم را به کنار بارگاه خواهرت رساندم، گرمای خورشید هشتم اینجا را هم دلنواز کرده و شور هزاران زائر و دلسوخته و جامانده از حرم، جشن شادی میلادت را پرشورتر کرده است.

امروز همزمان با میلاد خورشید هشتم، شمس‌الشموس ضامن آهو حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، شهر خواهر خورشید، بانوی کرامت فاطمه معصومه(س) مملو از زائرین و دوست‌‌داران خاندان عصمت و طهارت است. جاماندگان از کاروان دلدادگان امام رضا(ع) خود را به قم رسانده‌اند تا میلادش را در شهر خواهرش جشن بگیرند.

علیرضا نورایی یکی از زائرین حرم کریمه اهل بیت(ع) است که در میلاد خورشید هشتم از سفر به مشهد بازمانده و از شهرستان دلیجان به زیارت بارگاه خواهر امام رضا(ع) آمده است؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم می‌گوید: سال گذشته تولد امام رضا(ع) را در مشهد بودم، از دوسه ماه قبل هم برنامه ریزی کرده بودم که امسال هم ایام دهه کرامت را زائر حرم امام رضا باشم اما به علت بیماری مادرم نتوانستم به مشهد بروم.

وی ادامه داد: ولی دیروز تصمیم گرفتم که به قم بیایم و حالا که فرصت زیارت مشهد از دست رفته برای عرض تبریک به محضر خواهر امام رضا(ع) مشرف شوم.

نیست گاهی، هیچ راهی، جز به شاهی رو زدن

با غمی سنگین رسیدن پیش او زانو زدن

ظهرِ گرما، صحن سقاخانه می چسبد چقدر

ضامن آهو شنیدن، بعد از آن "یا هو" زدن

در شلوغیها دو تا آرنج خوردن بیهوا

مست چون جامی، به دیگر جامها پهلو زدن

آری آداب خودش را دارد اینجا عاشقی

جز بزرگان کس ندارد منصب جارو زدن

امتحانی کن؛ ببین اینجا چه حظّی می دهد

یا علی گفتن به وقتِ دست بر زانو زدن

شمعها! نجوای با خورشید می دانید چیست؟

اشکهای بیصدا باریدن و سوسو زدن

هفت دوری نیست حجّ ما فقیران، این طواف

دور هشتم دارد و چرخی به دور او زدن

بد کشیدم طرح خود را چیز دیگر شد، ببخش

دست و دل لرزیده وقت طرح این آهو زدن

هم‌اکنون در صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مطهر بانوی کرامت مراسمات جشن و سرور میلاد امام رضا(ع) در حال برپایی است و زائرین زیادی در این مراسمات برای عرض تبریک به محضر بانوی کرامت حضور یافته‌اند.

در مساجد، حسینیه‌ها، تکایای شهر نیز شب گذشته و امروز مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) برپا شده است. معابر شهر، خیابان ها و میادین نیز چراغانی شده و جشن های مردمی در حال برپایی است. ایستگاه‌های صلواتی نیز مشغول توزیع نذورات و شیرینی و شربت بین مردم هستند.

حسین ایرانمنش هم دیگر جامانده سفر مشهد است که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) به قم آمده تا فرصت از دست رفته سفر به دیار امام رضا(ع) را با عرض تبریک به محضر بانوی کرامت جبران کند. وی می‌گوید: هرسال ایام شهادت و ولادت امام رضا(ع) مشهد هستم اما امسال توفیق نشد که زائر امام رضا باشم و حضور در حرم خواهرش را برای عرض تبریک به محضر ایشان غنیمت شمردم.

امسال علی‌رغم گرمای شدید هوا در قم، افزایش چشم‌گیری در میزان زائرین دهه کرامت در قم ایجاد شده و جشن‌های پرشورتری در اماکن متبرکه و مقدس برگزار شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9505.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما