پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 80367
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۳۰۰ زائر قمی در قالب ۱۵ کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: امسال ۲۳۰۰ نفر در قالب ۱۵ کاروان، ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۵ کاروان مدینه بعد، از استان قم به مقصد زیارت حرمین شریفین مشرف می‌شوند.
2300 زائر قمی در قالب 15 کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند
2300 زائر قمی در قالب 15 کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: عملیات انتقال زائرین قمی به‌وسیله شرکت هواپیمایی ایران ایر از تاریخ 22 تیر تا دهم مردادماه انجام می‌شود که میانگین طول سفر زائرین استان قم حدود 35 روز بوده و برگشت زائران 26 مرداد خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان قم در مورد آخرین وضعیت زائران قمی در حج سال جاری گزارش داد و گفت: به لطف الهی و هماهنگی دست‌اندرکاران عملیات اعزام زائرین تاکنون حدود 50 درصد از کاروان‌های قم به عربستان اعزام‌شده‌اند و مابقی زائران نیز طی هفته آینده به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

صالحی خاطرنشان کرد: تمامی زائرین قمی مستقر در شهرهای مکه و مدینه تا امروز در کمال صحت و آرامش مشغول زیارت و انجام فرایض حج خود هستند.

مدیر حج و زیارت استان قم با موفقیت‌آمیز خواندن مرحله اول اجرای عملیات حج تمتع گفت: امسال خدمات بسیار خوبی در زمینه اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل و ... به ضیوف الرحمن ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کلیه زائرین استان در سلامتی کامل بوده و طی بازدیدهایی که از محل اسکان آنان در مدینه و مکه داشته‌ایم، الحمدالله رضایت حجاج و زائران عزیز مشهود است و مشکل خاصی گزارش و مشاهده نشد.

صالحی یادآور شد: در سال جاری با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازار گردی و همچنین حمایت از رونق تولید و کالای ایرانی ، توصیه می‌شود زائران حتی‌المقدور نسبت به تهیه سوغات در ایران اقدام و از خارج شدن ارز جلوگیری کنند، ضمن اینکه این امر سبب رونق اقتصادی نیز می‌شود و از اتلاف وقت در عربستان جلوگیری می‌کند تا زائران بیشتر به جنبه‌های معنوی سفر به سرزمین وحی بپردازند.

وی در پایان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر قمی 12 سال و مسن‌ترین زائر 87 سال سن دارند، گفت: از زائران معزز قمی خواهشمندیم ضمن احترام به قوانین و مقررات کشور عربستان و رعایت توصیه‌های مهم مدیران و روحانیونکاروان‌ها در جلسات آموزشی، با توجه به اینکه موسم حج امسال در فصل گرم سال انجام می‌شود، حجاج تذکرات بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5s0j.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما