پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 80374
منبع : خبرگزاری فارس

ذوالنور: مقصد نفتکش ایرانی سوریه نبود

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان غربی گفتند که مقصد نفتکش ایرانی با توجه به اندازه بزرگش سوریه نبود و چنین نفتکش بزرگی اساسا نمی‌تواند در بنادر سوریه توقف کند.
مقصد نفتکش ایرانی سوریه نبود/ عزم رئیس قوه قضائیه برای اجرای قانون «از کجا آوردی» قاطع است
مقصد نفتکش ایرانی سوریه نبود/ عزم رئیس قوه قضائیه برای اجرای قانون «از کجا آوردی» قاطع است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی اظهار کرد: انگلیس این نفتکش را به صورت غیرقانونی توقیف کرد و تنها انگیزه این کشور، دنباله روی از آمریکا و تامین منافع آن کشور بود.

وی ادامه داد: پاسخی که رهبر معظم انقلاب به پیام آمریکا از طریق نخست وزیر ژاپن دادند، هیمنه و صلابت ترامپ را از بین برد، همچنین پس از اسقاط پهپاد آمریکا، این کشور از انگلیس خواست که نفتکش ایرانی را در جبل الطارق به بهانه دور زدن تحریم‌های اتحادیه توقیف کند.

ذوالنور با رد بهانه‌های انگلیس برای توقیف نفتکش ایرانی اظهار کرد: انگلیس دیگر جزو اتحادیه اروپا نیست که بخواهد تحریم‌های این اتحادیه را اعمال کند، همچنین کارشناسان غربی هم گفتند که مقصد این نفتکش با توجه به اندازه بزرگش سوریه نبود و چنین نفتکش بزرگی اساسا نمی‌تواند در بنادر سوریه توقف کند.

وی ادامه داد: انگلیس با زورگویی و قلدری و راهزنی دریایی نفتکش ایران را متوقف کرد و ایران هم تلاش‌های حقوقی و دیپلماتیک و سیاسی را برای آزادی آن انجام داد، این کار ادامه دارد، طبق قوانین بین المللی انگلیسی‌ها نمی‌توانند توقف این نفتکش را استمرار بدهند و دیر یا زود نفتکش آزاد می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: توقف نفتکش انگلیسی توسط ایران انتقام جویانه نبود، این نفتکش با شناور صیادی ایرانی برخورد کرد، تعدادی از خدمه این شناور آسیب دیدند، نفتکش انگلیسی برای تعقیب نشدن از مسیر ممنوعه عبور و سیستم راداری خود را خاموش کرد، این نفتکش ترکیبی از تخلفات را انجام داد و به اخطارها بی توجهی کرد و سپاه نفتکش را در نهایت متوقف نمود.

ذوالنور با اشاره به ادعای آمریکا در خصوص هدف قرار دادن پهپاد ایرانی اظهار کرد: مقام‌های سپاه رسما اعلام کردند که هیچ پهپادی سرنگون نشده است و آمریکایی‌ها هم هیچ فیلمی برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند.

وی ادامه داد: جان بولتون و تیمش و میلیتاریست های آمریکایی می‌خواهند ترامپ را وارد درگیری کنند و پوست موز را زیر پای او انداختند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تعدد پرواز پهپادها را از کشورهای مختلف در خلیج فارس شاهد هستیم، در حالی که اکنون کمترین حضور شناورهای دریایی پس از پیروزی انقلاب در خلیج فارس وجود دارد،  به همین دلیل ممکن است که آمریکا پهپادهای خودش یا کشورهای دیگر همچون امارات را زده باشد.

ذوالنور با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع خاطرنشان کرد: فوریت این طرح در مجلس رای نیاورد، ولی طرح پس از طی مراحلی در مجلس تصویب شد، از طرفی رئیس قوه قضائیه به دنبال اجرای قانون از کجا آوردی در قبال مدیران است، او عزم قاطعی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbafbw.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما